Vilken uppförsbacke

Måndag..

Somnade med massa tankar i mitt huvud.. när jag vaknade imorse fanns de dock kvar. Dessutom får minnet av Flurr mina ögon att fyllas med saltdroppar då och då.

Det blev en tungstartad morgon som sagt.. där dagens sysslor känns som gigantiska stenbumlingar att försöka flytta på. Orken.. viljan.. energin infinner sig liksom inte och jag fasar för att hamna i ett orkeslöst och onyttigt tillstånd där bara dagarna går utan att jag kommer fram till mål.

Jag måste finna mig en arbetsgivare SNARAST som finner mina kunskaper.. erfarenhet och sätt så tilltalande att han eller hon anställer mig utan att tveka. Jag måste få tillbaka rutiner i min vardag igen.. annars kommer dagarna bli dötrista då alla andra går iväg till sina jobb.. och jag rullar tummarna på farstukvisten.  :  )

Nu har jag kommit till det stadium att jag börjat analysera och älta om och om igen om mina val jag gjort verkligen var de bästa. Känner mig villrådig. Jag trivs inte alls i den här arbetslösa.. bostadslösa situation.. pengarna brinner i fickan för att försöka bygga upp mtt liv och hem igen. Saknaden efter Flurr.. ja det känns som en uppförsbacke just nu.. pust.. stånk.. stön.

Ska göra mig en kopp kaffe nu och sedan sätta fart. Ska strax bege mig till ABF och sätta igång med sökandet efter en trevlig arbetsplats att gå till på mornarna. Hoppas ni får en fin start på denna vecka.. nummer 36. Tisdag ska få sol och varmt i luften.. alltid något att se fram mot.  :  )

* * *

09:53  Fick just ett sms från minstingen nere i Götet. Hon har höstlov vecka 44 och om allt fungerar med deras planer de har där nere.. så hoppas jag att hon kan komma upp och hälsa på mig några dagar. Det vore väldans kul.  :  )

* * *

14:57  Jag kunde inte bestämma mig för överkastet då jag kände mer för det med svart botten idag.. och det fanns bara kvar för dubbelsäng vilket jag inte kommer skaffa mig just nu.

Istället hittade jag en väldans snygg lampa hos Mästers Lampor ute vid pappa.. att ha i taket. Beige tyg formad som en aningen tillplattad tygboll.. och med en lite större klar klotglödlampai. VÄLDIGT snygg och en jag ska sova ordentligt på. Innan jag slår till.. vilket jag med stor sannolikhet kommer göra.. ska jag kolla utbudet på Nordik i Västerår när jag förhoppningsvis åker dit senare i veckan och kollar in soffan jag ställt mig i kö för.

Men det kan nog bli fint i kombination.. svart divansoffa med stor beige tyglampa i taket. Tidlöst.. designat.. trivsamt.  :  )

* * *

16:29  Ska nu åka bort till Tre-butiken och teckna avtal med dom. Jag ringde Bredbandsbolaget idag och frågade om de har erbjudande om att kombinera fast och mobilt bredband.. men nix. Och dubbla avtal kan jag inte ha för ett par veckors vistelse på Gotland om året.

Det hos Tre har också varit det abbonemang som vanligt folk har rekommenderat och även då butiksfolket jag tidigare nämnt. Så när mobilpinnen är köpt ska jag hem och logga in på de länkar S har skickat över.. det med Anti-virus-program och bildprogram.. sen är det bara att surfa loss.  :  )

Kom idag på att om jag får en slant över efter att allt är ordant till hemmet.. ska jag köpa en Diggikamera istället för ny cykel. Det blir en enklare kamera denna gång för några 30 000 kr kan jag inte slanta upp just nu. Och cykla kan man ju bara göra för någon månad till innan det blir för kallt om öronen.. men fotografera kan man ju göra året om.  :  )

* * *

20:00  JIPPIIIEEEEE...!! Nu använder jag min nya dator med mitt nya bredband.. mobilt och fungerar helt ok.. inget att klaga på än så länge. Detta är ju fantastiskt.. Jag.. med en bärbar dator i min ägo.. och med ett modernt mobilt bredband.. jag är ju ungdomlig för tusan.  :  )

Sen har jag just installerat Avast Anti Virus-program och ska snart installera Open Office också. Men jag måste innan dess kolla upp vilket operatörsystem eller vad det stod. Det fanns flera alternativ beroende på vilken dator jag har. Så ska kolla upp det med det samma.. för jag måste sätta igång med ansökningarna för jobb.

STORT tack S för din hjälp med länkarna. Tusen tack och jag är oerhört glad och min plånbok är oerhört tacksam för din insats.  :  )

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer
Postat av: Sara

Köp en Nikon så har du alltid bra, och billig ;), servicemöjlighet genom mig. :D

2009-08-31 @ 20:23:51
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Sara

Förresten, vi -måste- ses nån dag nu snart, när passar det dig?? :)

2009-08-31 @ 20:25:04
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag kommer kolla runt när det blir dags för en Diggikamera.. och har tänkt fråga dig om råd när det gäller just Nikon. Och vi måste absolut ses snarast. : )

Jag är upptagen tisd, onsd, ev torsd och lördag. Men vill du ses på fredag eller söndag (om vi ska göra det så snabbt som möjligt) så kan jag då.

Kraam.... : )

2009-08-31 @ 20:40:50
Postat av: Sara

Jag kan tyvärr inte Fredag men Söndag em/kväll om du vill/kan då? :D

2009-09-02 @ 20:32:23
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0