Miniatyr Bullterrier och Lucia i Globen

Lördag och Söndag..

På lördan hämtade jag upp min vän S för att åka ut till Stockholms Mässan och se vad de hade för kul att visa där i år. Vi kom dit till strax efter nio och fy tusan vad många bilar det redan var där och fy tusan vad många förvirrade hundar det drogs runt där i sina koppel.

Det putsades.. kammades.. sprayades och höll på så jag trodde snart hundarna skulle göra revolt mot deras mattar och hussar som höll på och fixade och grejade med de stackarna. Jag fick en rejäl dos HUND så nu ska jag väl klara mig ett tag.. eller kanske inte.  : )

Jag gick till det lilla båset med Border terrier för att se hur hundarna där såg ut. Vare sig de hundar som tävlade i ringen eller de man kunde hälsa på var inte i närheten av hur söt Flurr var. Nu är inte jag hemmablind och anser min egen hund vara bäst i allt.. utan de som träffat Flurr säger samtliga.. även de hundägare som har samma ras och träffat Flurr.. att han har ett makalöst gulligt ansikte och ögon att drunkna i. Han var verkligen en oerhört fin hund min Flurr. Snyft.

Jag gick därifrån innan tårarna skulle börja komma för det kändes i hjärtat mitt när jag gosade med en av hundarna de hade där i båset. Istället gick jag och S bort till Bullterrier-båset för att säga hej till hundarna där. Utanför båset stod två tjejer med varsin valp som jag trodde att det var. Men.. dessa var då miniatyrer av denna ras. Sååååå sööööta och sååååå bedåååårande underbara. Viiiill haaaa... måååste ha... snäääääälla tomteeeeen.. pliiiiiiis..? :  )

Nu kostar en sån här liten goding ca 20 000 kr men det är den säkert värd och mer därtill. Pratade med en av tjejerna som faktiskt ska ta valpar på hennes tik i vår.. och då kommer det små gullungarna till sommaren. Hmmm.. mycket frestande.. mycket frestande in diiiiid.  : )

Efter mässan åkte jag ut till ön och höll lillsyrran sällskap på eftermiddan och kvällen då hennes sambo och pappa till tvillingarna lekte med sina killkomipsar. Gubbklubb.. mansklubb.. killdag.. you name it. Vi kvinnor var hemma med barnen och åt gott.. drack Julmust.. tittade på Robinson och busade med tvillingarna. Fem minuter med småpojkarna och solen börjar varmt skina inombords.  :  )



Är den inte världens gulligaste lilla sötnos..


Idag söndag ska jag följa med S till Globen och det Luciafirande som kommer vara där i eftermiddag. Han jobbar på en skola och har fått biljetter dit. Hans dejt kunde inte och då ställer man ju upp så han inte behöver gå ensam.  : )

Jag kan inte sluta tänka på de små "bullarna" som rasen kallas.. sedan vi såg dom igår. S har ju haft Bullterrier i tanken sedan många år tillbaka. Men är man en stor kille utan hår på skallen och går med ett muskelberg i koppel.. kan det missuppfattas av folk som inte känner vare sig ägaren eller hunden. Så denna miniatyrvariant ser betydligt mindre skräckinjagande ut och det är konstigt att de egentligen tas för farliga.. för de är raka motsatsen mot hur en "kamphund" är. Dessa hundar har inte de generna som bråkmakarhundarna har. Dessa är supersociala.. lugna.. kan iofs vara envisa men vem kan inte det.  : )

Rasen är bara 30 cm hög.. men krallig.. så ungefär som en väldigt bitig Flurr. Jag klappade dom lite på sidan som man kan göra.. klapp.. klapp.. och den stod blick stilla.. rörde sig inte en centimeter.. såååå mycket muskler har den under skinnet.  : ) De har ett otroligt coolt utseende.. ansiktets linjer är så eget att man inte kan låta bli att älska det. Denna helg går helt i Miniatyr Bullterrierns tecken.. så fina och näpna.  : )

Ska strax göra mig iordning inför Luciasjungandet om ett par dryga timmar. Hoppas ni haft en fin helg så här långt. Glöm inte bort att ta vara på er själva och på de som ni har nära ert hjärta. Håll inte på och kritisera andra.. leta inte efter fel och problem.. tänk längre än näsan räcker och fördöm inte andra ni inte vet någonting om eller känner för vagt. Var en snäll medmänniska och du kommer se att du får ut mer av livet om man lever på detta viset. :  )

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0