Geocaching och frusen rumpa

Söndag..

 

Idag sov vi alla länge.. väääääldigt länge. Kan ni förstå.. jag klev inte ur sängen förrän klockan kämpat sig fram till dryga 11. Jag är ju inte sjuk.. jag hade inte heller ett uppesittarmaraton med film efter film hela natten lång. Måste vara en himlars bra säng då gluggarna inte ville öppnas förrän då. - Detta är ju rekord ta mig tusan! Menar för mig att ligga kvar så länge i sängen.. har typ aldrig hänt tidigare. :  )

 

Efter frukost tog S fram en karta över de cacher han, T och jag skulle ut och plocka. Vid en av dom utlagda fanns ett bostadshus. Cacheägaren till denna bodde på andra våningen och såg exakt vad vi höll på med. Plötsligt hör vi en mansröst  - Ni irrar ju runt för långt bort!  Var kommer rösten ifrån? Är det The Boss in heaven som hojtar åt oss?  Vi snurrar runt och ser en man i 40års åldern smila mot oss från sitt fönster. - Hej hej. Vi har precis hittat den! tjoar vi tillbaka till honom. Hans dotter stod i fönstret bredvid och vinkade till oss. 

 

Denna cache var väl gömd i en liten spricka i ett träd.. så liten att den endast innehöll loggpapper och ingen penna. - Har ni med er en penna att skriva med? frågar mannen. - Nää.. det är just det vi inte har, svarar S.  - Ähhh.. vad är ni för amatörer, skrattar mannen åt oss.  - Kom upp hit så kan ni få låna en av oss.  - Ok, svarar S. Mannen gav oss portkoden och vi traskade raskt upp till andra våningen där vi fann en öppen lägenhetsdörr. Innanför står mannen och hans dotter. Frugan kommer ut och hälsar på oss. S och mannen byter Nickname så de vet vilka de är.

 

Mannen frågar om vi vill komma in en stund men vi avböjde för att kunna fortsätta vår jakt på fler gömmor. Lite kul att springa på andra som geocachar. Detta är andra paret vi "sprungit på" på ganska kort tid. Fler lär det förmodligen bli om vi fortsätter med vårt nygamla fritidsintresse.

 

Tänk.. varje gång vi går ut på en tur säger antingen S, jag eller något av barnen spontant att med detta upptäcker man så många nya saker och platser man annars hade missat. Det finns flera ställen S inte visste fanns (han har ändå bott i stan i 25 år) .. tex utsiktsplatser som verkligen bjudit på synupplevelser av höga mått. 

 

Nu inväntar jag att Fiskgratängen i ugnen ska bli lagom varm. Vi gjorde två formar igår och mumsade i oss den ena då och sparade den andre till idag. Väldigt bra resultat blev det och mycket beror det nog på att jag gjorde dillsåsen.. den är ju själva kärnan i gratängen.. eller?  :  )

 

Hoppas ni haft det lugnt och skönt i helgen. Här har det som jag nämnt varit kallt och ruggigt. Silvret ligger runt -11.. vilket är minst 30 grader för kallt för min smak.


AREA 51 - En skatehall med tillhörande café var anlagd i detta gamla bombrum.

 

Utanför entren växte denna lilla mitt på klippan. Hopp om våren?

 

Intill näst sista cachen vi tog idag fastnade min blick på detta.


Kramar till er alla  // Christine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0