Som vilken dag som helst

Fredag..

Dagen började på sitt egna speciella sätt.. tur jag är ledig idag. Jag ska renskriva papper från skolan och planen var att åka över till farmor E.. både för att överräcka hennes innerskor hon glömt hos S bror.. men också dricka en kopp kaffe där. Jag tror jag gör första delen och passar den andra. Mitt mood kommer skina igenom och det vill jag inte visa upp för andra mer än jag behöver.

Jag får lära mig saker varje dag.. både i skolan och på hemmafronten. Faktiskt är båda ibland svåra att förstå.. på sina sätt.. vilket i sin tur leder till tankesnurror och grubblerier.

Då de senaste bloggarna andats obalans och annat trist ville jag nu vända på läsningsinnehållet för er. Nedan finns några historier (roliga) som ni kanske drar på smilbanden åt. Trevlig läsning...


1.  Lille Pelle kommer hem från skolan:
     - Idag har jag så många läxor, pappa, så du hinner nog inte att se på TV i kväll.

2.  Frun till hovmästaren:
    - Skulle jag kunna få en sockerbit till?
    - Men ni har ju redan fått 10 stycken?!
    - Jo, men de smälter ju bara i kaffet!

3.  Ett pensionärspar stod i bankkön när plötsligt 4 rånare sprang in, avfyrade ett par skott i taket och tvingade ner alla
     på golvet medan de tömde kassaskåpet.
    - Lägg dig ner, gubbjävel! skrek rånarna åt pensionären.
    - Nej du, jag är civilagent, så passa dig!
    - Om du inte lägger dig ner så skjuter jag! varnade rånaren igen.
    - Åh nej, försvinner inte ni så blir det synd om er, för jag är civilagent!
    Då rykte frun i hans rock och sa:
    - Men Gösta, du är ju inte civilagent, utan senildement.

4.  En man och hans hustru grälade.
    Mannen:
    - Jag kunde lika gärna ha gift mig med fan själv!
    Kvinnan:
    - Så nära släktingar får inte gifta sig!

5.  INSTRUKTIONER FÖR MÄN:
     1. Kör fram till Bankomaten.
     2. Rulla ner fönstret.
     3. Sätt in kortet och knappa in din PIN-kod.
     4. Knappa in det önskade beloppet.
     5. Tag kortet, pengarna och kvittot.
     6. Rulla upp fönstret.
     7. Kör.
     INSTRUKTIONER FÖR KVINNOR:
    1. Kör fram till Bankomaten.
    2. Backa så att sidorutan kommer närmare Bankomaten
    3. Starta motorn igen!
    4. Rulla ner fönstret.
    5. Leta fram din handväska och töm ut innehållet på passagerarsätet för att hitta kortet.
    6. Leta efter ditt smink och kontrollera makeupen i spegeln.
    7. Försök att stoppa in kortet i Bankomaten.
    8. Öppna bildörren för att komma lite närmare.
    9. Sätt in kortet.
  10. Vänd kortet riktigt.
  11. Leta rätt på kalendern i din handväska och läs PIN-koden, som du har skrivit på omslaget.
  12. Knappa in PIN-koden.
  13. Tryck på "FEL" och skriv den korrekta PIN-koden.
  14. Skriv in önskat belopp.
  15. Kolla makeup’en i spegeln igen.
  16. Ta pengarna och kvittot.
  17. Töm handväskan igen för att hitta din plånbok, stoppa ner pengarna i den.
  18. Stoppa kvittot längst bak i checkhäftet.
  19. Kolla makeup’en igen.
  20. Kör två meter framåt.
  21. Backa tillbaka till Bankomaten.
  22. Tag kortet.
  23. Töm väskan, hitta kortfodralet och stoppa ner kortet i det.
  24. Kontrollera din makeup.
  25. Starta motorn igen! Och kör bort från Bankomaten.
  26. Kör några kilometer.
  27. Släpp nu upp handbromsen.

6.  Det var en gång en sköldpadda djupt inne i en skog som klättrade upp i ett träd med mycket möda och besvär. När han kommit till den högsta grenen på trädet kastade han sig ut från grenen för att sedan hårt dunsa i marken. Han kvicknar snart till och börjar sakta klättra upp i trädet igen. Och så håller det på i flera timmar. I ett annat träd sitter ett fågelpar och ser på den lilles misslyckande. Efter ett tag säger honan till hanen: -Du älskling? Jag tror att vi snart måste berätta att han är adopterad.

7.  Läraren:
    - Var någonstans ägde Napoleons största förlust rum?
    - På sidan 173!

8.  Två äldre damer kommer in på en finare restaurang och ber om ett bord.
    - Är damerna ensamma? undrar hovmästaren.
    - Nej vi är två stycken...

9.  - Det var en häst som bet mig när jag var nere i stallet!
     - Är det så konstigt? Din jacka har ju foder inuti jackan!

10.  Flickan till soldaten under dansen:
       - Vet du vad det är för skilnad mellan att dansa och marschera?
       - Nej?
       - Precis vad jag trodde, kom så sätter vi oss!


Så.. hoppas ni fått nog för idag. Vill ni kan jag lägga in en historia om dagen så har ni något att berätta på kafferasten sen. Hoppas att ni får en fin helg.

* * *

Nu har jag varit i kontakt med CSN angående min undran om huruvida jag kan ta lån eller inte. Det går ju självklart bra och med Bidraget + Lånet hamnar jag på en summa av: 7800:- (skattefritt fast då med ränta på lånet) vilket känns väldigt betryggande att nu veta om. Då sitter jag inte i skiten ändå som jag först var rädd för.

Jag svängde förbi farmor E med hennes skor men avstod en fika då jag ville hasta hemåt och få ordning på mina skolpapper. Köpte faktiskt med mig en Semla på bageriet i Sävedalen. Smakade mums och den var jag dessutom väl värd efter alla stormar och hjärngympa det varit i veckan.

Kram och på återhörande  // Christine 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0