Ullared & Gekås

Lördag..

Idag tändes lampklockan strax innan 8 och sedan började fåglarna kvittra när åttonde timman var slagen. Planen för dagen var att packa in alla i bilen och köra mot Ullared och Gekås. Det tog ungefär 1 timme att köra dit och sedan var det bara att tåga in i den enorma byggnaden ocg plocka för sig vad man ville ha. Vi hittade lite av varje. När magarna sen började skrika avslutade vi snabbt våra affärer vid kassan och gick sedan till Burger King.. iofs en kort omväg först förbi bilen med de tre påsarna.

Hamburgare... det smakar verkligen inte gott. Det är ju inte så att jag aldrig ätit det tidigare och då inte vet vad det är. Inte heller har jag förätit mig på det i ungdomen. Jag tycker bara inte om det.. inte smaken..  inte konstistensen.. inget som har en koppling till en burgare.

Idag blev inte min åsikt om detta mildare då burgaren jag fick smakade urk. Nåja.. jag fick iaf något i magen då B.K är riktigt bra på att göra krispiga och goda pommes. Och Hot Cheese-såsen till var lika smaskens som den brukar vara. Så jag ska inte gnälla över tristburgare.. man väljer ju vad man stoppar i munnen.  :  )

Jag var chaufför även på hemvägen och det är alltid trist att vara trött i ögonen.. resten i bilen sover eller läser någon bok.. och där sitter jag och ska få hem alla i helt skick. Jag borde kanske ta skriftligt på
att under färden ha den jämte mig att prata med. Göra detta innan jag sätter mig bakom ratten. För så skulle jag själv göra gentemot den som kör.

Det är nog å andra sidan väldigt få människor som är som mig. Nu menar jag inte att jag är snyggast.. bästast.. klokast i hela världen. Nope.. absolut inte.. så stort ego har inte jag . Det jag menar är att jag är Jag.. och få människor tänker.. lever sina liv.. fungerar.. gör sina saker.. har liknande åsikter som vad jag har. Om de är salt är jag sött. Är de upp är jag ned. Är de gul är jag grön osv.
Jag är nog en utdöende ras.

Jag kan ibland tycka att människor jag möter här och där är så tvärsemot hur jag själv är. Jag försöker då forma mig mer likt den jag är med.. som ett kamoflage.. ett sätt att smälta in för att kunna flyta med samhörighets-strömmen. Men var det inte bara de döda fiskarna som flöt med?? Hmm.. detta måste jag genast kolla upp.

Och det går inte att ändra på allt bara för att man vill. Man är sin egen och har man hunnit fira 37 födelsedagar är man nog rätt så klar med vad man tycker om och inte. Men visst.. jag ska iaf fortsätta göra mitt bästa för att bli en i gruppen.. var jag än befinner mig.  :  )


Ullared med det gigantiska Gekås i mitten.


Många kramar från en glad men trött Christine.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0