Vem är fågeln?

Söndag..

Vaknade rätt tidigt imorse och istället för att ligga kvar och titta på när S sov djupt under täcket.. klev jag istället i mina kläder och gick upp på övervåningen. Plockade fram kameran och satte mig i position för att se om någon av mina nya fågelvänner dök upp för frukost.

Jag har nämligen hängt upp ett fågelbord/fröautomat åt de små. De har även en mojäng fylld med jordnötter och så en Talgboll att mumsa på. Dom är inte många som stannat hemma i vinter men jag är iaf glad för dom som hittat hem till oss.

De jag sett hittills är Blåmes, Talgoxe, Koltrast, Nötväcka och så denna lilla söta orange-röd-bröstade fågel jag inte kan komma på vem han är. Som ni ser på första bilden är han i storlek med en Talgoxe. Eller kanske som en Sumo-Blåmes som burrat upp sig.

Om ni har koll på vem X är.. tala gärna om det för mig så slipper jag gå runt och fundera.  :  )


 

Ner till vänster sitter X stilla och fint innan han började strutta runt och picka
på smulorna som låg upp på räcket.


En förstoring av X.. grusigt värre men ni ser kanske dragen bättre såhär.


Totalt grumlig bild men X är ju så söt så han får vara med en gång till.  :  )

Hoppas ni får en fin avrundning på helgen. Imorgon är jag fri från skolan men ska läsa in mig på första kapitlet (förförståelse heter det tydligen ) så jag vet vad det handlar om.

 

 

* * *

 

Jag fick svaret på vem fågeln X är av min gode vän E och det var en Rödhake. Puha.. nu kan jag sluta fundera på detta och koncentrera mig på städningen istället. Tack E.. du är bara så bra.

 

Kram och pussar till er alla.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0