Brist på barnglasögon i Göteborg

Tisdag..

Idag efter att ha haft en lång skön lugn morgon åkte jag och minstingen T ned till stan för att se om vi kunde hitta nya glasögon till henne. Vi gick in på Aktuell Optik.. Eye Center.. Smart Eyes.. Synoptik.. Hulténs var stängt (mitt på dagen???) .. hennes gamla optiker Direkt Optik vid Nordstan hade slagit igen.. Glasögonhuset hade en båge hon gilla men bara den kosta 1 795 kr vilket blir väldans massa pengar när glasen kommit i. Synsam hade en som liknade den snygga och denna var gratis.. ja men vad bra.. synd bara att glasen kostade 2 300kr till gratisbågen. Jäääässss.. vilken tur vi hade idag.  :  )

Kan inte fatta detta.. och vet att det inte är särskilt lätt att hitta heller i Stockholm.. men varför tar inte glasögonbutikerna in glasögon för barn.. barn som är i 11 års åldern????

Har de något de kan erbjuda för en liten människa så antingen är det klotrunda pyttesmå för riktigt små barn som inte väljer själv utan deras föräldrar som blir nöjda då de liknar harry Potter i dom. Eller så är det kärringbågar som är aningen för stora.. SKANDAL...!!!

På den butik jag jobbade i innan hade bågar för mindre personer.. menar barn i olika åldrar.. till rimliga priser. Endel av ovan nämnda butiker har ju för sjutton bara designbågar. Hur jäkla många föräldrar köper GUCCI.. Prada.. Armani.. Dolce & Gabana till sina små..? Inte många.. nog mest de som inte bryr sig om pengar utan kastar ut dom till höger och vänster.

Den butik hon fått sina glasögon från tidigare.. Direkt Optik.. den som hade slagit igen.. där hade de fått två par glasögon för en vettig summa. Hon sliter på sakerna i en jäkla fart så ingen idé att köpa GUCCI-kvalité när de ändå blir deffekta förr eller senare.

Jag kunde bara informera S om att efter ha granskat stadens utbud blir det billigaste just nu ett par glasögon för 2 300 kr från Synsam.. och detta är bara för ett par. Med den summan måste hon då vara väldigt försiktig med dom.. vilket är svårt att begära av en liten tjej som inte sitter still mer än 15 sekunder.  :  )

Ikväll var jag och red.. kom faktiskt precis hem. Red-igen den lektionen jag missade förra veckan då jag var i storstan. Min favvolärare hade den lektionen och vi lekte Hela havet stormar till häst.. rätt kul även om hästarna blev som galna när musiken sattes igång. Tur var hade jag en häst som var mjuk att sitta ner i sadeln på.. annars hade jag åkt av. Hon blev som förbytt.. först rätt seg.. sedan musik.. och fy faen vad det tog fart.. som natt och dag.  :  )

Imorn är sista gången för min obligatoriska grupp. Få se vad den läraren hittar på för skoj som avslutning för denna termin.

Nu är det dags att sätta på tekannan då halsen känns svullen.. näsan rinner.. och jag känner att en förkylning av kanske större mått är på väg. Bra tid då jag ska iväg och motionera två gånger per dag med start på söndag. Ska kleta på Vicks-salva på bröstet när det blir dags att sova och hoppas täppan släpper så jag kan sova gott och länge. 

Hoppas ni haft en fin dag. // Kramar  Christine

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va ni inte på Specsavers? Synis 0kr innan 30 juni, 2 för 1, glas ingår...(om hon inte behöver extra tunna glas)...det tillkommer bara 600kr för antireflex och repskydd....jag låter som en reklampelare;), kram på dig.

2009-06-17 @ 20:54:42
Postat av: Christine

Är detta Katia eller Eva som gav mig detta heta tips..? : )

2009-06-18 @ 12:04:54
Postat av: Sara och Ada

Jag gissar på Katia. ;)

2009-06-19 @ 11:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0