Värmen har lugnat ner sig några grader

Tisdag..

Idag är det betydligt svalare ute och det är nog mycket tack vare de tunna moln som ligger över staden idag. De har varnat för att det kan komma regn men inget absolut bestämt än. Den som lever får väl se.  :  )

När jag var ut med Flurr på hans morgonpromenad passerade jag en samling småträd i backen härintill. De var nästan helt uppäten och liknade mer en sil man siktar mjölet i. Jag har aldrig sett på maken av slaktade blad. På ett av de nästan helt uppätna gröna krälade en liten illgrön larv fram i rasande slö fart.

Kanske är det han och hans vänner som kalasat på dessa. Men kan det verkligen vara möjligt att dessa till synes vänliga små ting kan äta upp alla dessa blad? De måste ju få en väldans massa magknip i sånt fall. Hmmm...

 

Hundkex utanför grannens bod..


En mycket gammal Flurr kisar morgontrött ut mot parkeringen..


Massor och åter massor av vinbär.. paj och saft lär det bli av dessa..


Den posé Flurr intar mest under dygnets alla timmar..


Planterade prästkragar för ett par veckor sedan som nu är dryga 1,30 meter höga..


Nu ska jag fortsätta med pluggandet så det blir någon ordning här. Hoppas ni får en fin dag med det ni hittar på.

Kram så länge  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0