Azaleadalen i Slottskogen

Lördag..

Igår for vi till Azaleadalen i Slottskogen.. och synen som mötte oss där var helt otrolig. Buskarna var gigantiska till storleken och i stort sett stod alla i blom. Doften var hänförande och jag mådde så bra en blomgalen människa någonsin kan må.

http://www.viivilla.se/tradgard/skynda-till-azaleadalen.aspx




Bilderna är tagna från Azaleadalen av S då jag hade en fotofri-dag igår. Dom visar den färgexplosion jag hade turen att få se där.



Helt underbart och någonting jag önskade fanns även uppe i norr. Mor min hade nog tyckt om detta då jag fått mitt blomintresse från henne.. tror jag iaf.  :  )



Synd bara att blomningstiden på dessa växter är rätt kort.. kort men intensiv. Så det är nu man ska dit och njuta.. för till nästa helg kan allt vara överblommat.. tyvärr.



Idag.. lördag.. har vi inte gjort många knop men det blev en rätt behaglig dag ändå. Jag satt en stund i solen och försökte tänka bort all sol.. blå himmel.. grönt skönt mjukt gräs.. blommorna i rabatten.. lediga glada människor här och där.



Min fokus skulle egentligen idag ligga på FE-boken.. vilket gick ett tag. Nu blir det istället hårdplugg imorn och även på måndag. Mest intensivt blir det på måndag efter att S och barnen gått till sina skolor och jobb.. och då lugnet lagt sig här hemma.



Jag längtar efter att få träffa min familj igen. Och att få busa med min systers tvillingpojkar.. V och M. De var så söta sist jag hälsade på hos dom.. och de har nog bara blivit ännu mer farliga när det gäller charm och oemotståndliga egenskaper.



Jag hoppas även hinna träffa min äldre syster med döttrar. De är himla fina töser och jag kan tycka att det är synd att man inte tagit tillvara på tiden utan bara skjutit upp träffar till framtiden istället. Livet är så kort.. varför slösa bort det på fel saker?



Det är himla kul när vi får med oss något av barnen eller alla tre. Här är det äldsta tösen E som gjorde oss sällskap. Först brukar det ta emot för dom att lämna soffan eller dataspelen. Men när de väl kommer ut och de får vara med och upptäcka nya saker och platser.. då ser de ju nöjda och glada ut trots allt.



E såg en av skyltarna i Slottskogen och tog en bild av den. Det var en ankmamma med sina fyra små ankungar efter sig på rad. Det roliga var att den första ungen i raden var en älg. Man behövde titta riktigt noga för att se att det verkligen var så. Kul idé av den som kom på det.



När jag går omkring bland allt det gröna och lummiga blir jag lite av en filosof. Jag njuter av allt jag ser.. känner mig rätt nöjd och tillfreds med livet.



En trädkramare finns det inom oss alla. Det gäller bara att våga plocka fram henne/honom.


Nu är det dags att ta ut Flurr för hans sista runda. jag hoppas att ni haft en fin dag med det ni hittat på. Imorgon ska det bli lika fint som vi fick idag.. detta låter riskabelt med tanke på mina läxläsnings-planer.  :  )

God natt och sov så gott.  // Christine

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fin tröja du har på bilderna, var kommer den ifrån? Såg väldigt skön ut!



När kommer du upp till Sthlm?

2009-05-31 @ 18:30:44
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej du.



Tröjan är från Vero Moda.. ganska nyligen köpt för ca 250 kr. Svar på fråga 2, måndag 8/6. : )

Hoppas allt är bra hos er.. // C

2009-05-31 @ 18:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0