På fredag börjar lovet

Tisdag & Onsdag..

På tisdan åkte jag till skolan för att lämna in mitt inlämningsjobb i IT och för att gå på terminens sista lektion i kommunikation. Därefter åkte jag hem för att jobba på med det sista av inlämningsjobbet i Redovisning. Allt blev nog inte riktigt rätt men jag gjorde en snygg framsida som kompensation för mitt halvdanna jobb. Fröken tyckte iaf det såg bra ut.. vilket är huduvsaken.

På onsdan.. idag med andra ord.. åkte jag till skolan igen. Vi fick tillbaka  Redovisningstentan vi skrev i förra veckan. Antal poäng blev som jag räknat med.. få till antalet. Jag har därför bokat in en dag i nästa vecka för omtenta på denna.

Det jag ska hitta på fram tills jag går och lägger mig är att jag klockan 13:00 ska till Sahlgrenska Reumatologavdelning. Jag har ett knä och två armbågar som förmodligen behöver tappas på vätska. Får se om läkaren även trycker in lite kortison för att bli kvitt den inflammation som varit segdragen.

När jag kommit hem ska jag lägga näsan i företagsekonomi-boken och läsa på inför tenta imorgon. Ikväll blir det nog ingen ridning heller då man ska förhålla sig rätt passiv och lugn efter att ha fått in kortison i sina leder. kanske skulle jag utnyttja tillfället och be de andra passa upp på mig där jag ligger som en Diva på soffan.. så dödssjuk som jag är..  :  )

- Jag är törstig.. kan någon hämta vatten.. med bubblor i.
- Jag är hungrig.. kan någon bre mig en smörgås.. eller två.
- Jag är sötsugen.. kan någon åka iväg till affären och köpa mig karameller.

- Jag känner mig matt.. kan någon göra mig en latte med vaniljsmak i.
- Jag orkar inte hålla i boken längre.. kan någon hålla den åt mig.
- Jag orkar inte läsa mer.. kan någon göra det åt mig.

- Nu är jag hungrig igen.. fixa något för mig att äta.
- Glöm inte vatten.. med bubblor i.
- Godisskålen är tom.. kan någon vara så vänlig och fylla på den.

- Läsk skulle sitta fint.. blanda ett glas åt mig tack.
- Min rygg värker av att sitta still.. kan någon massera den åt mig.
- Jag behöver lägga mitt hår på papiljotter.. fixa detta åt mig.. osv.  :  )



Hemkommen efter att ha beökt en himlars trevlig läkare. Och nej.. det var inte en manlig sådan utan en himla trevlig TJEJ-läkare. Hon konstaterade det jag tidigare trott.. tre leder var svullna och inflamerade och behövde tas om hand för att eländet skulle gå väck.

Så.. först en spruta i vänster knä.. tappat på massor och massor av vätska. Jag trodde aldrig det skulle ta slut. Sen in med kortisonet som rensar ut de baciller som finns där. Därefter var det dags för vänster armbåge, en ny erfarenhet för mig, och denna kändes lite mer men det är bara till att bita ihop. Sist var det höger armbåge som skulle få sig en omgång. Ojdå.. sprutan gick i benet så de behövde göra om proceduren. Sådär ja.. nu satt sprutan där den skulle och efter medicinen åkte plåstret på.

Jag skojade med läkaren efter att hon satt sprutan i den första armbågen. Jag överaskades av att det gick så fort så jag sa till henne.. och sjuksystern som assisterade.. - Vad fort detta gick.. jag hann ju inte fram till Thailand utan satt fortfarande på planet när du var klar. De förstod att jag flytt undersökningsrummet i tanken och begett mig till just Thailand för att tänka på något trevligt.. och skrattade därför hjärtligt åt mig.

Då det blev krångel med den andra armbågen tog det förstås längre tid.. och när hon var klar sa jag därför.. - Nu hann jag iaf fram till stranden och skulle just plocka ner en kokosnöt när du var klar. De skrattade igen. Undrade väl vilken tokig människa som låg framför dom halvnaken och berättade detta för dom.  :  )

Nu ska jag göra mig en latte och därefter sätta fart med plugget igen. Ska bli hemskans skoj att träffa familjen snart igen.
Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt.

 // Kram Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0