Sommarlovet har börjat.. : )

Torsdag & fredag..


På torsdan skrev jag tentan i FE och det känns som jag kan få godkänt på den. Efter en kort stunds pustande i stolarna utanför salen samlades hela klassen och gick iväg till en konferensanläggning/folkuniversitet i närheten där vi blev bjudan på lunch. Huset har troligtvis för länge sedan använts som herrgård av något slag då det var kakelugnar.. takmålningar med rosetter runt kristallkronan.. och mycket andra vackra detaljer i byggnaden. Maten smakade ok och man kan komma dit för att bara äta en enkel lunch om man så vill. Ska nog testa det till hösten.



Hem efter lunchen.. slängde ihop en guacamole för att ta med och därefter iväg mot spårvagnen och två bussar som tog mig ut till Fiskebäck där en i klassen bor. De flesta från klassen kom dit och vi grillade och drack gott.. pratade snabbt bort fem timmar innan det var dags för ungdomarna att dra sig inåt stan och utelivet som där finns.. och för oss "äldre" blev vi upphämtade av respektive privatchaufför som tog oss med hem.. var och en till sitt.



På fredagmorgon for jag iväg till Bilbesiktningen som godkände Bettan (bilen). Det kändes befriande för jag hade inte orkat med mer byten av trasiga delar på henne just nu. Jag gillar henne massor.. verkligen.. men jag har en gräns också för hur mycket hon får plocka ur min plånbok.  :  )




Nu sitter jag här på kontorsstolen och bloggar mig ikapp med tiden. Jag känner mig förvånansvärt pigg efter att ha lyckats tömma en hel flaska vin på egen hand igår. Detta har aldrig hänt tidigare. Och med en jobbig tenta i ryggan samt dessa röda och många  droppar.. känns mina ögon nu en aning grusiga.



Därför ska jag göra mig en latte och sedan sätta mig på soffan för ett tag. Blir det så att jag somnar där.. får det vara ok med det. För jag måste ladda upp batterierna nu inför omtentan jag ska göra på tisdagmorgon. Den måste bara gå igenom annars vet jag inte vad jag tar mig till. Har ingen direkt lust att ha en omtenta till hängande över sommarlovet och behöva göra den igen i höst. Ingen trevlig tanke. Utan jag hoppas klara denna och sedan få släppa mycket av skolan och bara koppla av med lediga dagar och senare i sommar jobba fem veckor på Åhlens.



Sådär ja.. då var det dags för avrundning. Jag hoppas ni får en varm och solig helg och får skoj med det ni hittar på. Flickorna ska hålla konsert med sina orkesterklasser på Lisseberg på söndag. Om vädret håller i sig ska jag dit och lyssna. Kanske åka några varv med karusellen.. köpa mig popcorn i en strut.. köpa vinst-varje-gång-lotter och gå hem med det skräp jag lyckats vinna.  :  )




Hej så länge och kram på er.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0