Halvvägs till helg

Onsdag..

Idag var det rätt bra fart på försäljningen ändå från ARLA morgonstund. Ovanligt många kunder kom in i ottan för att köpa kaffe och mackor. Det var t.o.m. dom som satte sig och långfika i soffgruppen med morotskakor på sin tallrik.. det är rätt fräckt för att vara till frukost. Sen kom kollegorna och allt satte ännu mer fart. :  ) 

När man jobbar passet 06:30-15:30 går dagen väldans fort.. nästan lite för fort för mitt tycke. Chop chop.. först lunch och fika för kunderna och sen lunch för oss som jobbar. Strax efter det är det dags för den som öppnade fiket att gå hem.. jag för denna vecka.. Chop chop.  : )

Tittar just nu på elakingen Gordon Ramsey. Vet inte varför men jag har på något märkligt sätt fastnat för denne tyrann bland kastruller och diverse rostfria köksredskap.

Två dagar kvar nu av denna arbetsvecka.. skönt.  : )




Mayer Hawthorne - Just Ain't Gonna Work Out
http://www.youtube.com/watch?v=pBKx8PyE5qQ&feature=related


Mayer Hawthorne - The ills
http://www.youtube.com/watch?v=EFHSHOwEEcQ


Mayer Hawthorne - Green Eyed Love
http://www.youtube.com/watch?v=0Ijx-YtbYLg


Mayer Hawthorne - Your Easy Lovin' Ain't Pleasin' Nothin'
http://www.youtube.com/watch?v=mmNyx-9tAaQ


Igår gick jag över på en ny dos av min medicin efter mitt möte med den nye läkaren i måndags. Imorse när jag såg mig själv i spegeln på jobbet vid sjutiden fick jag en chock. Mina kinder var röda som om jag målat dom med läppstift á la Påskkärring. Jag har inte ätit något jag inte ätit tidigare.. jag har inte använt en ny ansiktskräm så vad kommer denna rodnad ifrån..?

Det enda jag kunde tänka mig är att jag höjt dosen 30% mot vad jag haft innan. Så här hög dos har jag aldrig varit uppe på någonsin sen jag började med medusinen för 8 år sedan. När läkaren sa att vi skulle ha det så här i ett halvår blev jag faktiskt lite orolig för hur dosen kommer påverka mig och min kropp. Usch.. jag håller tummarna för att jag inte kommer märka någon skillnad vad gäller biverkningar och sånt elände mer.

Efter lunch lade sig som tur var det röda och nu när jag skriver har det försvunnit helt. Jag ringde Reumatologen idag för att berätta om det som hänt.. så de kan föra in det i min journal. Viktigt att dokumentera alla förändringar eller tecken på biverkning. Nästa tisdag är det dags för nästa dos Må-bra-piller.. och det ska bli intressant att se om jag får röda kinder då med. Hoppas HOPPAS inte det.  : )

Ikväll blir det bara hemmamys och sen försöka lägga mig så tidigt jag bara förmår. Jag brukar oftast bli lite sömnig i ögonen vid sju-åtta tiden på kvällen men då kan jag ju inte lägga mig. Sen vaknar jag till och kan sitta uppe till tolv-ett om jag bara har något att göra. Och ska jag sen upp halv sex.. ja då fattar ni ju hur seg jag blir dagen efter. Samma visa varje kväll..dumskalle.. japp.. det är jag som i en lite ask.  : )

Hoppas ni haft en finfin onsdag med det ni hittat på. Jag önskar er en trevlig afton och en riktigt god natt. Var snälla mot varandra och glöm inte säga till din käresta att ni håller den kär.  :  )

Kram och på återhörande  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0