Imorn är det änterligen FOTO-mässan

Fredag..

Hej hallå på er där ute.  : )

Idag jobbade jag morgonpasset igen vilket kändes förvånansvärt piggt och behagligt denna gång. Kanske beror det på att jag resolut gick och knöt mig strax efter nio igår kväll. Väääääldigt tidigt för att vara för en person i min höga ålder.. men chansen gavs och jag nappade som gammelgäddan i.o.f.s aldrig gör i vassen.  : )

Arbetsdagen gick fort över men jag hann i.a.f. med att få besök av min vän A-M som kom och åt lunch med mig. Efter att jag jobbat klart och önskat kollegorna trevlig helg gick jag hem.. kastade in lite tvätt i maskinerna och for sen iväg till Solna Centrum och min favvovedugnspizzeria Gastra där jag stämt träff med A-M igen. Där tryckte vi i oss varsin pizza med mozzarella.. ruccola.. soltorkade tomater och italiensk salami på. Gott.. gott i gott gott.  : ) 





När pizzan var slut.. körde jag förbi A-M och lämnade av henne vid hennes port. Efter jag börjat rulla hemåt blev jag plötsligt sugen på Karra.. karameller.. godis.. lösgodis. Så jag styrde kosan mot ICA hemma hos mig och sprang snabbt in för att fylla en påse med löst och blandat. Nu blev det inte så mycket i påsen då jag inte är någon storkonsument av karameller utan är mer åt chips och salthållet. Men nu ligger det i.a.f. lite snarr i en skål framför mig på bordet.  : )





Jag kommer nog lägga mig rätt tidigt ikväll med för jag vill att det ska bli morgon så snart det bara går. Jag ser verkligen fram mot att gå på FOTO-mässan imorn. Ska bli väldans kul då jag aldrig gått på en sådan tidigare. I gårdagens CITY-tidning hade de ett gigantiskt probram och även en karta över mässområdet som jag ska ögna igenom innan jag går dit. Måste se var och när det mest intressant är så jag inte missar något.  : )

Hoppas ni haft en fin fin vecka så här långt. Är det någon mer som ska till mässan imorn.. ja förutom mina vänner S och S menar jag.. så kanske vi ses där imorn. Annars ses vi när nästa tillfälle ges.





Nu tittar jag på IDOL med ett öga.. äter godis på vänster sida i munnen.. skriver med lilla fröken E på MSN med båda pekfingrarna.. och trummar med fötterna mot den vita lurviga matten under bordet av mörkt fuskträ.  : )

Mässa.. mässa.. mässa.. ååååå vad jag lääääängtar.  : )

Idag blev ni utan musiktips.. tyvärr. Jag hittade nämligen ingen artist jag fastnade för helt och hållet den lilla tid jag hann med att botanisera i hyllorna på jobbet imorse.

Hoppas ni får en trevlig helg med fint väder och massa skoj. Kör försiktigt när ni är ute och kör.. och glöm inte bort era nära och kära. Jooo.. jag vet om att jag tjatar väldigt mycket om detta nu.. men man ska inte vara rädd för att säga snälla saker om folk man tycker om. För det värmer massor och mycket mer att få höra några väl valda ord.. och man kan dessutom leva länge på det.

Så gaska upp er nu.. gör minst tre personer glada i helgen.. så ska du få se att minst tre personer kommer göra dig glad likaså.  : )

Stor kram på er.. och massa gos.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0