Helgen börjar om femton och en halv timme

Torsdag..

Idag gäller det att lägga sig i vettig tid då jag ska upp 05:30 imorn för att hinna fram till jobbet innan klockan slagit halv sju.

Jag och L på jobbet bytte pass imorn då hon ska se Nattpremiären av nya vampyrfilmen New Moon och behövde då byta bort sitt tidiga pass för att kunna sova ut. Nu tog hon sen ledigt hela dagen och en annan tjej kommer därför in och jobbar istället för henne imorn.

Jag kan känna lukten av kaffe.. espressobönor och bryggkaffe på mig.. mina händer.. mina kläder.. och mitt hår. Tur jag inte jobbar i en grislada eller på ett sopbränneri för då hade jag nog inte luktat lika gott. :  )





Jahapp.. så var snart denna arbetsvecka till ända.. vilket känns skönt.. mer än skönt.

Det hade varit fint med en riktig slapparhelg där jag bara gjorde saker om jag ville eller hade ork till det. Men denna helg är schemalagd näst intill varje minut. Det blir bråttom och brått mellan sakerna jag måste hinna med på 48 timmar.

Jag gör nog bäst i att skapa en lista över de saker jag ska försöka hinna med.. så jag inte glömmer något i farten menar jag.  : )

Fredag..
♥  Jobba 06:30 - 15:30
♥  Hämta ut Biobiljetter till filmen 2012
♥  Handla hem mat och annat
♥  Åka hem till min biopappa och fika

Lördag..
♥  Åka ut till R-ön och hälsa på familjen
♥  Testa kameran i dagsljus
♥  Städa/tömma/sortera saker i källarförrådet
♥  Skruva upp tavellist och draperistång
♥  Köpa ett snyggt draperi
♥  Titta på det orientaliska överkastet igen

Söndag..
♥  Köpa ny bokhylla
♥  Köpa iskross på Clas Ohlsson
♥  Hänga upp tavlor i köket
♥  Få upp adventsstjärnan i fönstret
♥  Lämna in de fotografier jag vill göra tavlor av
♥  Se filmen 2012 på söndag kväll





Nä.. nu ska jag runda av här för att strax borsta tanden och därefter krypa ner under täcket.

Jag lär vakna några gånger även inatt av att katten tassar runtomkring.. vilket jag inte ser fram mot alls. MEN.. om jag bara kunde ignorera hennes nattvanor för en vecka framåt.. kommer både hon och jag få några timmars nattligt nöje. Jag menar att jag får min skönhetssömn.. och katten får tassa runt mellan rummen som det nattdjur hon är.  : )

Hoppas ni får en fin dag imorn.  // Kram Christine

Kommentarer
Postat av: tovis : )

ush, jag tycker att dendär 2012 verkar läskig just för att den är så verklighetstrogen..



kram och puss ;)<3

2009-11-21 @ 14:29:20
Postat av: Christine

Hej Fisen.

Ja lite otäck är den.. men det är ju bara film.

Så njut av effekterna och le åt slutet.



Kramisar och pussilussissar.. : )

2009-11-21 @ 18:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0