Uppåt värre med koffein

Tisdag..

Idag var det en rätt bra dag på jobbet. Inte för många kunder men inte heller för få. Jag köpte en bok på lunchen så jag får lite avbrott i allt espressotillverkande. Nu ligger den kvar där över natten och med mitt dåliga minne kommer jag inte ihåg vad författaren heter eller ens vad boktittlen var. Snacka om pinsamt läge.  : )

Den handlar i.a.f om att vara en god medmänniska. Och då jag är inne på den vågen nu.. så passade den mig bra då jag ska försöka bli den bästa medmänniska som går att finna.





Idag provsmakade jag lite nytt till brödkylen och det smakade smaskens. Hemmagjorda punchrullar.. blåbärspaj.. mumsfillilajbans. Dessutom sålde vi slut på rullarna idag så imorn kommer nya till både kundernas.. vår och bagarens glädje.  : )





Då jag hade bokat in en "nattvandring" med min gode vän P efter jag slutat jobbet för ikväll.. laddade jag med en stark latte på sena efermiddan så jag skulle hålla mig vaken och inte somna i motionsspåret. Detta koffeinladdande fungerade fint och jag kände mig som en pigg tonåring igen. Fy tusan vilken fart det blev på både benen.. och munnen..ha ha.
 




Idag var det bättre flyt på jobbet i det mesta. Jag gillar verkligen inte att det blir som en klyfta mellan arbetsgivare och anställda. Visst är det olika roller man besitter.. men det ska inte vara känslan av "vi" och "ni".

Man måste lyssna i båda riktningar framförallt så här i början av ett nystartat företag. Fotfolket innesitter ju massor av värdefull information som inte bestämmarna kan komma i närheten av att få. Vi lyssnar ju på vad kunderna säger och då förväntar vi oss också att de över oss också ska lyssna på oss.  : )
 




Guuu vad det bet i öronen ikväll där jag och P raskt trampade fram. Jag hade ju varm jacka och bra skor på mig förstås.. men mössan hade jag lämnat hemma. Det var näst intill kolmörkt vid sidan om den upplysta sågspånsslingan i närheten av Globen.

Det kunde stått vilken galning som helst där och lurat i skydd av mörkret.. men som tur var gjorde det inte det just ikväll.  : ) 





Slötittar just nu med ett öga.. som vanligt när jag tittar på tv.. på Gordon Ramseys Hell Kitchen. Fy tusan vilken elak karl han är. Jag skulle inte klara fem minuter i samma rum som honom innan jag förmodligen skulle börja lipa som en liten tös eller skrika som måsarna på sommaren gör.

Han är så fruktansvärt brutal i sitt sätt att tilltala andra människor. Därför tittar jag annars ALDRIG på program där han medverkar i. Burrr och fy skäms på dig Gordon.  : )




Imorn kommer jag byta pass med L jag jobbar ihop med. Hon var riktigt krasslig när hon gick hem idag på tidiga eftermiddan. Snorig.. lite febrig och allmänt uschlig.. stackarn.

Så imorn öppnar jag fiket och hoppas hon kryar på sig under natten. Kommer inte hon in vid tio.. jobbar jag ensam fram tills en av helgtjejerna kommer in när hon varit klart i skolan.. så framåt halv fem med andra ord. Det bli en lång dag och nu kommer jag därför passa på att drilla båda cheferna till att lära sig espressomaskinen och även ena chefens dotter som är där och hjälper till så gott hon förmår.

I och med att jag ska upp innan tuppen imorn bitti.. blir det en tidig lägging ikväll.. typ NU. Så därför önskar jag er en god natt och en himla fin dag imorn.

Som ni säkert märkt på mitt sätt att skriva ikväll.. så känner jag mig inte lika låg över Flurr som jag annars gjorde igår. Kanske är det bara koffeinet som fortfarande ligger kvar i kroppen..? Vad det beror på är egentligen skit samma.. för just nu känner jag mig glad och nöjd.. och GLAD.  : )

* * *

Jag vill passa på att tacka S.. om du fortfarande läser min blogg.. för de foton du tog på mig och Flurr i somras. De är ovärderliga nu i efterhand. Tack så hjärtligt.. de betyder massor och mycket mer än så för mig.

* * *

Kramar till er alla  // Christine


Kommentarer
Postat av: Staffan

Jodå, jag brukar läsa..

Tackar för tacket! :-)

2009-11-04 @ 12:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0