Fyra veckor fram till jul

Måndag..

Puha.. idag blev det en lång dag utan slut.  : )

Efter den intensiva men också väldans trevliga helgen tog jag slut igår kväll. Somnade på soffan efter att alla gått och vaknade snabbt för att bara flytta över till sängen.  : )

Imorse ville jag inte alls kliva upp men samlade ihop alla krafter när klockan närmade sig nio.. nu hade jag bara en timme kvar tills jag skulle infinna mig på jobbet. Det var segt med kunder idag från morgon till kväll. De har väl handlat och fikat av sig i helgen.. men hoppas de kommer igen imorn för fortsätter det vara såhär blir det hemskt långtråkigt att jobba utan att ha saker att göra.  : )


 

Idag kom min vän H med sambon N och deras yngsta barn R in till fiket. Imorn ska de flytta till större boende typ 300 meter från där de bor nu. Skönt att ha så nära till nya hemmet och att en Flyttfirma tar hand om hela alltet. H har bott i sin lägenhet i 20 år tror jag att hon sa. Undra hur det känns att lämna sitt hem man bott i hela sitt vuxna liv.. måste kännas konstigt.

Det är som med min bil.. den första jag har ägt. Tänk när jag måste köpa ny bil när den här inte längre fungerar.. det kommer kännas konstigt att behöva antingen skrota Bettan eller näst intill skänka bort henne. Ingen annan ska få ratta henne eller köra sönder henne.. hon är ju min Bettan.  : )





Idag gick jag bort på lunchen till Loppis-stället två hus bort för att se om jag kunde hitta ett bord jag kan ha som blombord nu när jag fått så många krukväxter att ta hand om. Där hittade jag ett vitt i gammaldags stil som jag slog till på då priset var som hittat.

Det visade sig passa perfekt när jag kom hem och ställde det framför mittersta fönstret i stora rummet.





Nu ska jag  snart runda av för kvällen så jag kommer i säng i vettig tid då jag ligger några timmar back med just antal sovtimmar. Hoppas ni fått en trevlig start på denna vecka.. numero 49.

Imorn är det jobb igen och sen ska jag försöka boka in en promenad med min vän P. Känner att jag är ute och går för lite nu efter förlusten av min F.. så jag blir mest inomhus.. vilket känns slött och onyttigt.

Jag rör i.o.f.s på mig en himla massa på jobbet när jag springer hit och dit för att fixa och trixa.. så rör på mig gör jag ju.. men inte som förr. Funderar på att börja träna igen.. synd bara det kostar så förbaskat mycket pengar.  : )


 


Bilderna ovan är även de tagna igår när solen sken som bara den och jag sprang fort som tusan ner till ån för att fånga minnen med hjälp av objektivet.  : )

Näpp.. nu tackar jag för mig och önskar er en angenäm fortsättning på kvällen. Glöm inte bort att ta hand om er själva.. och även de som står er närmast.

Kram och på återhörande  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0