Trött som en tok

Måndag..

Idag jobbade jag 06:30 till 15:30.. och fy tusan vad tungt det var att gå upp vid halv sex efter att inte ha kunnat lägga mig tidigt kvällen innan och sen också sovit konstigt under natten. Troligtvis nervig för att inte vakna i tid.  : )

Det var lugnt på jobbet och jag hade bara tre kunder innan klockan närmade sig tio. Så här i början innan folk har hittat till oss och vet att vi har frukostmackor och kaffe att ta med.. så blir det bara en lång seg och kanske till och med onödig morgon att sitta där på en av stolarna och vänta in folk. Men skamm den som ger sig för snart står de i långa rader för att bli serverade mitt goda morgonkaffe.  : )

När jag kom hem var jag seg som tusan och var inställd på att krypa ner under täcket redan vid åtta.. men då det var dags blev jag förstås lite piggare.. vet inte var den energin kom ifrån. Så jag försökte ett tag komma ut på nätet som tyvärr hade krångel.. 3.. de hade det tydligen både igår och idag.



Sista sommaren med Flurr..


TV:n hade inget att erbjuda så jag la mig på soffan och tänkte att en tupplur där är väl bättre än att rulla tummarna. Så.. somnade givetvis till och såg till mig förskräckelse när jag vaknade igen att klockan hunnit passera elva med en bra bit. Kastade mig upp.. sprang ut till badrummet.. greppade tandborsten.. plockade ur de båda hårspännena från håret.. släckte de lampor som fortfarande lös.. gick med raska steg mot sängen och kröp ner under det svala täcket. Sova sova sova.. snabbt snabbt snabbt.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 44. 

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0