Idolstart idag

Tisdag..

Lyssnar just nu med ett öra och tittar med ett öga på säsongstart av IDOL 2009. Som vanligt innehåller det både örongodis och öronkaos.  :  )



Återkommer snart med fortsättningen av dagens tankar och händelser.  :  )

21:30 
Nu var första avsnittet över och det är faktiskt riktigt underhållande att se de folk som vågar sig ut i TV-världen.. att visas upp utan retucheringspenselns censurerande drag. Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser en person med en klädsel som bara den får en att fundera på om de verkligen tänkte helt rätt i valet de gjorde hemma i garderoben.

När de sedan öppnar munnen sitter man.. som juryn.. som en holk där fågelungar stora som ugglor kan flygga in och ut. Deltagarna måste besitta en enorm självkänsla och förtroende att de verkligen skulle kunna bana väg rakt in i åhörarnas hjärtan. Hade jag bara en gnutta av deras självkänsla skulle jag inte vara där jag nu befinner mig.  :  )

Idag har varit en riktig slödag då jag mest klappat katten så att hon purrat och kurrat i högan sky. Läst tidningar på soffan och jobbannonser på datorn. Jag gillar inte när jag geggar ihop mig och blir till en riktig slöboll. Det är slöseri med tid.. och energi. För bara man sätter fart och gör någonting.. vad som helst egentligen.. ja då blir man ju piggare i både knoppen.. och kroppen.. och orkar ta tag i sakerna sen.

Det enda jag tänker på nu.. dagarna i ända.. är att få komma hem till mitt gamla hem. Att kolla igenom vad som behöver göras iordning och fixas till. När allt ser bra ut vänta med spänning på soffans och även sängens ankomst. Det blir nog finfint där hemma när jag är klar med det jag behöver göra. Jag hoppas soffan gör sig bra där i vardagsrummet och att den inte blir "för stor".. men jag tror den kommer sitta som en smäck.. om man nu kan använda det uttrycket för en möbel. 

Vädret ska vara fint iaf fram till helgen. Runt 20 grader och soligt med lite moln. Så det vankas m.a.o. fina höstdagar framöver.. som gjorda för långa promenader i sällskap av goda vänner.  :  )

På lördag.. bara E och jag håller oss fria från förkylningar och svininfluensan.. så ska vi gå och lyssna på några LIVE-band som då spelar på Engelen. Ska bli skoj att komma ut och lufta sig för en kväll. Ja nu blir det väl inte så mycket friskluft där inne i lokalerna.. menar istället att ge sig ut på stan och se på folk. Sånt jag egentligen inte är så pigg på om det blir i sammanhang där jag känner mig totalt felplacerad och vilsen. Men på en avslappnad plats.. någon gång om året.. det duger gott åt mig.  :  )

Nu ska jag gå och se vad TV:n har att erbjuda denna afton. Just det.. idag fick jag kontakt med en gammal barndomsvän.. A.. och även hennes mamma M. Kul.. jag fick frågan om jag hade vägarna förbi någon dag framöver.. och det kommer jag ju givetvis se till att jag kommer få.  :  )

Sov gott sen när det blir dags för det.  // Kram Christine






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0