Praktikplats sökes

Tisdag..

Idag var jag hos ABF och skapade en Handlingsplan med min handläggare jag nu har fått tilldelad. En himla trevlig tjej i min ålder. Jag satt väl där en timme och planerade min närmsta framtid.. fick idéer och tips av henne som förhoppningsvis leder till att snbbare hitta en trevlig arbetsplats att gå till.

Som rubriken lyder: Praktikplats sökes.. letar jag nu efter någon person.. för mig känd eller okänd som kan vara bron till att få in foten hos dennes arbetsgivare i tanken om att få praktisera där för ett par månader upp till ett halvår. Företaget betalar mig ingen lön.. och får inte heller något bidrag från någon Myndighet. Jag är alltså där på plats.. får handledning och blir insatt i de arbetsuppgifter som råder.. lär mig yrket och hjälper företaget med det man som anställd skall göra. Det låter väl som en bra idé..?   : )

Så du som läser detta.. antingen arbetar själv inom det ardministrativa eller har kontakter som gör det.. Pliiiiiis.. vill du vara så hjärtligt vänlig och luska lite om det finns en möjlighet för mig att få vara på denna arbetsplats du har i åtanke. Detta skulle nämligen hjälpa mig oerhört mycket i min väg tillbaka till arbetslunken.

Jag har ju massor av erfarenhet av försäljning.. men har känt en tid nu att jag vill prova på något nytt. i.o.f.s. har jag ju arbetat med kontorsjox innan.. men det var si så där 20 år sedan.. och mycket har hänt sedan dess.  :  )

Själva uppackningen har tappat fart och jag har massor kvar att göra. Det börjar sakta sjunka in i skallen nu vad som hänt sista tiden.. var jag är nu.. och vad jag måste ta tag i framöver. 

Jag passar på att njuta av utsikten här nedanför och över Bälstaån.. mot Bromma flygplats och in mot stan. Jag har verkligen trivts med vad jag ser utanför mina fönster men snart är det ett minne blott. Kommunen med en Byggherre har nämligen som plan att bygga sju bostadshus med SJU VÅNINGAR vardera.. alldeles intill vattnet. Jag bor ju som många av er vet på fjärde våningen av sex våningar totalt. Förvisso ligger min fastighet aningen högre upp än där de ska bygga. Men det kvittar. För när de väl satt spaden i marken inför alla dessa våningar kommer jag bara se rakt in i dessa höga hus avsedda för en viss typ av folk.

Får man verkligen göra så..? Jo.. det är just det dom får.. och det är det som gör mig och alla dom andra som satt sitt namn på Protestlistorna oroliga och förbannade. Om jag får använda mina egna ord skulle det låta så här:

- DET ÄR TAMEJFAN FÖRJÄVLIGT ATT FÖRSTÖRA ALLA VATTENDRAG MED NYBYGGDA BOSTADSHUS MED HÖGA PRISLAPPAR PÅ OCH BARA GJORDA FÖR DOM SOM HAR PENGAR.. ELLER BOR TVÅ I HUSHÅLLET.. OCH FÖR DOM SOM HAR PLÅNBOKEN ATT TRÄNGA SIG FÖRE OCH FÖRSTÖRA FÖR ANDRA SOM BOTT HÄR I MÅNGA MÅNGA ÅR SOM JAG SJÄLV GJORT OCH FLERA ANDRA ÄNNU LÄNGRE ÄN SÅ.. OCH FÅR SNART BYTA EN FIN SJÖUTSIKT MOT ATT STIRRA IN I BYGGNADER OCH ANDRAS JÄKLA FÖNSTER. FY FAN.. JAG HATAR SÅN HÄR JÄKLA SKITBYRÅKRATI.. ORÄTTVISOR.. SOM BARA RIKTAR SIG MOT DE MED STÅLAR.. DE SOM INGA HAR FÅR NÖJA SIG MED SMÅSMULORNA EFTER "DET RIKA FOLKETS FRAMFART"...!!!!!!!!


Nu ska jag fortsätta här så jag kommer framåt och blir klar någon gång. Nu ringde larmet på mobilen.. tvättid mellan 19-21.. så bäst sätta fart.  :  )

Hoppas ni haft en fin dag. Kram så länge  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0