Bilmeck och Jogg i Nackareservatet

Tisdag..


Ledig idag.. bilen är fixad.. och en riktigt bra löparrunda på kvällen.  : )

Idag var jag fri från arbetsplikt och åkte hem till min biopappa G till strax efter tio. Pappsen skulle hjälpa mig med lykt- och plåtskadan Bettan fick vid bilkrocken tidigare i år. Han är helt fenomenal när det gäller bilar och jag önskar jag kunde hälften av det han lärt sig under alla år. Han kan ta mig tusan allt om bilar och för att vara en glad amatör som fixar och donar blir resultatet makalöst perfekt. Jag är oerhört impad av hur fin han kunde göra min lilla bil igen. STOR eloge till dig min gamle goe biofar.  : )

På väg hem åkte jag förbi Ford Kindwalls för att köpa Spraylack på flaska som jag efter att ha kletat på Rost-Stopp ska jag sedan spraya på färg så skadan helt försvinner väck. De hade ingen kvar på lagret så de ska beställa hem.. förmodligen kommer den på fredag så jag åker dit och hämtar ut den på lördag.. då jag är ledig då nästa gång.


Fast vill ha femdörrars.. förstås.  : )


Jag passade på att fråga vad en NY Ford Fiesta kostar idag.. från 120 000 kr kan man säga.. sen beror det ju på hur den är utrustad. Men priset tycker jag är oerhört tilltalande för en NY bil.. när man kan betala långt mer än så för en begagnad småbil. Förvisso av annat märke då.. lite "finare" menar jag.. men jag har aldrig varit intresserad av flashiga bilar för de kostar bara mer att köpa och är dyrare i drift.. so whats the point then..?  :  )


Kan inte fatta att detta är en lillesyster till min Bettan.  : )


Jag tittade på de Fiestamodeller de hade ståendes i visningshallen.. och de var ju hur jäklars snygga som helst. Jag blev handlöst förälskad i båda två. Den ena tredörrars och den andre femdörrars. Då Bettan har fem dörrar så lär en ny bil i framtiden ha samma antal dörrar för bästa komfort. Guuuuu va de var snygga.. inte det minsta lik min Fiesta. Dessa var hur snygga som helst i designen.. i färgvalen.. de ångade 2010.. 2011.. 2012.. såååå sööööta.. måste ha.. vill ha.. gärna Nu.. gärna ikväll.  : )

Så.. om jag kommer in på en utbildning i januari nästa år.. och jag klarar av skolan galant.. och jag får ett bra jobb efter det.. och tjänar vettigt med slantar.. DÅ.. då mina vänner ska jag köpa mig en NY Ford Fiesta.. lovar och svär.. för ikväll blev jag verkligen sugen och det var länge sen jag var det.  : )



Vid halv sju parkerade jag utanför min vän Ps nya hem. Han kom ut med joggingkläderna på.. jag snörade på mig löparpjucken och sen gick vi med raska kliv bort mot motionspåren i Nackareservatet. Vi började i ett lagom lugnt tempo då båda är rätt så ringrostiga med denna form av att ta sig framåt. Att gå raskt är inget problem för oss.. men jogga har man ju inte gjort sen förra sommaren.. och det är ju snart ett år sen. : )

Kvällens löparrunda gick förvånansvärt bra för oss båda.. vi slet och flåsa på där i spåren.. och när vi kommit bort en bra bit från där vi startade.. gick vi raskt en bit.. för att sen jogga igen.. sen blev det lite gång igen.. och mot slutet spurtade vi mot målet.. fy tusan vad bra vi var. Vi var ute i nästan två timmar. Ps första tur för i år.. för mig var det den andra.. och ändå gick det så "enkelt" ikväll att ta sig fram. Himla kul.. och en Bra-gjort-klapp på axeln på oss båda två.  : )

Nu sitter jag hemma och skriver av mig om dagens roliga händelser. Bilen är nu änterligen fixad (så gott som.. bara Rost-Stopp och Lackspray som fattas men blir gjort på lördag) och en bra löparrunda.. vad mer kan man önska sig.  : )

Hoppas ni haft en lika bra dag med det ni hittat på. Var rädda om er.. och om varandra.

// Kram och godnatt.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0