Vårens första jogg

Lördag och Söndag..


Vad är det för skillnad mellan en telefonflåsare och Stina ute på en joggingrunda..?
- telefonflåsaren har i alla fall vett att stanna inomhus när han/hon flåsar på.  : )

Vad är det för skillnad mellan en Maratonlöpare och Stina ute på en joggingrunda..?
- maratonlöparen kommer i mål knappt berörd efter 3 mil och med en naturligt fin ton i ansiktet.. Stina ser ut som en tomat i nyllet efter 500 meter.  : )

Vad är det för likhet mellan en 83 årig dam med rullator som går i en uppförsbacke och Stina som joggar i en uppförsbacke..?
- de håller ungefär samma tempo.  : )


Lilla E och jag spexar framför stora E som håller i kameran.


Nä.. nu får det vara slut på denna joggar-ironi och ägna oss åt mer mogna saker.. som att gå ner till tvättstugan och vaska upp veckans lort.. laga middag och gärna några matlådor att ta med till jobbet i veckan.  : )

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hitttat på. Jag har som sagt jobbat i helgen men hunnit tömma en vinpava ändå. Börjar bli proffs.  : )

Jag önskar er en kanonfin avslutning på denna soliga härliga helg och en bra start på nästa vecka.. numero 15. Glöm inte lägga på sommardäcken snarast så slipper ni böter för asfaltsslitage.


En mogen hyllning till min gamla vardagshjälte.. Charlie Chaplin.


// Kramar Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0