Betessläpp 2010 bokad

Måndag.. Tisdag.. Onsdag..


Har precis anmält mig till Betessläpp 2010Stegholms Gård.   : )

Jag har ett bra tag funderat på att åka iväg till någon av ARLA´s mjölkgårdar som finns runt om i landet och se på när de släpper ut korna på grönbete i maj. Första gången på många månader de får blicka upp mot skyn igen efter den långa mörka vinter som nu ligger bakom oss. 

Jag tror det kommer bli världens kick att få bevittna alla glädjefnatt och råmanden ut i det fria. Det här ser jag V.E.R.K.L.I.G.E.N fram emot.  : )




http://www4.arla.se/Default____22301.aspx


På måndan var det jobb och det blev en rätt bra dag. Inget speciellt inträffade utan kollegorna var rätt glada.. friska.. och kunderna verkar även dom påverkas av att det är ljusare och varmare nu än vad det tidigare varit.

Tisdan var det också jobb och dagen såg ungefär ut som dagen innan.. inget specifikt hände som riskerade att grusa min bild av hur våren och värmen påverkar mina medmänniskor till det bättre. Sur blir glad.. gnällig blir till leende höga skratt istället.. precis som jag vill att det alltid ska vara.  : )

På onsdan var det jobb igen och efter att jag var klar mötte jag upp P i SKHLM´s galleria för en snabb tur över till IKEA där han skulle köpa ett lite bord att ha intill sängen hans.. och efter det var det ombyte till löparkläder och en tur ut i det vinterlika usch-vädret vi tyvärr bjöds på idag.



Det var kallt.. blåsigt.. lite lätt snöigt när vi gick med raska steg bort mot motionspåret vi nu flåsat runt i vid fyra tidigare tillfällen. Utgångsläget var ju inte det roligaste men vi bet ihop.. eller jag bet ihop rättare sagt för vädret tycktes inte beröra P speciellt då han inte nämnde kylan en endaste gång. Typiskt karlar som aldrig fryser om armar och ben som vi fruntimmer annars gör.  : )

Vi satte ett lite högre tempo redan från start.. kanske p.g.a. vädret eller så kände vi oss bara piggare i benen ikväll. Det gick i samma uptonade-tempo hela rundan och jag spurtade på slutet som vanligt för att tömma det sista i benen innan vi bröt av och gick med raska steg hemåt igen. Ikväll gick det verkligen bra och detta kommer sporra mig och längta efter nästa gång vi ska ut och springa igen.  : )



Nu sitter jag hemma i soffan efter att ha tagit en lång värmande skön dusch och ätit massor av god mat och ett gigantiskt berg av grönsaker till. Sen löpningens start har min aptit ökat så det gäller att nu lyssna på kroppen och stoppa i sig när den hintar om att den vill ha mer. Annars är jag ju en som äter likt en Blåmes.. men nu är det mer som en koltrast.  : )

Imorn torsdag är jag ledig från jobbet och ska möta upp min vän K ute vid Barkarbys handelsområde då hon behöver kika på present till sin man som fyller år på lördag. Dessutom stundar deras bröllopsdag om några få veckor.. undra om det är den 6:e eller 7:e bröllopsdagen de nu ska skåla in.. måste fråga imorn. Är min biopappa hemma imorn när jag är på väg hem från K.. åker jag förbi farsgubben och säger hej till honom också. Lika bra passa på och träffa nära och kära när jag är ledig.. och det blir ju bara två dar i veckan man får chansen som för de flesta i och för sig. Men att träffa folk jag mår bra av är viktigt för att orka härda ut under veckans arbetssamma timmar.  : )

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Kör försiktigt nu när det är lite galet i väderprognoserna som vi nu bjuds på. Klä er vettigt och varmt även om solen tittar fram någon gång då och då. Än är det ett tag kvar till sommarklädsel och öppna skor.  : )

// Kram på er.. Christine


Kommentarer
Postat av: Pia Schiller

Hej.



Kul att du gillar betessläpp av kor Det gör jag med.



Vill därför tipsa om att i år finns Arlagårdarnas betessläpp även på facebook.

Bli ett fan du också och dela gärna med dig av dina bilder och kosläpps-upplevelser.

http://www.facebook.com/pages/Arlagardarnas-betesslapp/112734352082222?ref=ts



mvh,

Pia Schiller, för Arlagårdarnas betessläpp



Postat av: Christine

Hej Pia och tack för ditt inlägg.

Jag ska stå redo och både fota och filma när det är dags för det stora Språnget. : )

Mvh Christine

2010-04-27 @ 21:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0