Ledig tisdag i stora staden

Tisdag..


Dagen i bilder.. ledig från jobbet.. mötte först upp min vän P.. och lite senare efter ett frisörbesök även min vän S.



P och jag möttes i närheten av den här kända platsen.. kan du se vilken jag menar..?


När vi traskat runt ett bra tag på stan köpte vi oss varsin kaffe och vilade benen för en kort stund intill denna vattenpöl.. ja vad heter den nu igen..?


På väg mot Söder passerade vi denne fiskande vågade man som stod mitt i Strömmen med vadarbyxorna på.


Härliga kastanjer i trädet bakom parkbänken vi satte oss på.. idag är de gröna.. snart färgas de vackert nötbruna lagom till hösten smyger sig på.


Nedanför Slottet stod en hästvagn i väntan på nya turister att köra runt. De hade varken vatten eller hö.. stod på knöliga ojämna kullerstenar.. djurplågeri anser jag själv i alla fall.. stackars dom.


Västerlånggatan
söderut ser ut så här.. i alla fall en bit av den.


En av Gamla Stans många trånga gränder.


En parkerad cykel stod lutad mot en vägg i väntan på sin ägare.


Många år har passerat.. det vittnar väggarnas deffekter i putsen om.


Spåren vid Slussen.. stod man alldeles ovan tågen när de passerade under oss.. kittlade det till rejält i magen.. samma känsla som att åka Berg och dalbana på Gröna Lund.


Efter frissbesöket jag gjorde hos Eleganz på Götgatan.. mötte jag upp min vän S vid Medborgarplatsen och sen gick vi på bio på Filmstaden Söder och såg filmen Mr Nobody.. mycket sevärd.. rekommenderas varmast.. i 2 timmar och 18 minuter satt man som klistrad i biofåtöljerna.. och följde den parallella växlingen i filmen.. då.. nu.. hur livet kan te sig baserad på de val man gör.

Nu är det dags för sängen.. god natt på er och hoppas ni får en fin dag imorn.. med det ni hittar på.. och där ni befinner er då.  : )

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0