Mysig dag på landet hos M

Tisdag..


Min lediga dag uppe hos M på föräldrarnas gård blev väldans mysig och kul.  : )

När jag anlände på tidiga förmiddagen stiftade jag först bekantskap med de båda Rottweilerhanarna T (11 år) och H (1,5 år).. sen hälsade jag på de trettio fåren som gick i sin hage bredvid storhuset.. sa hej till de fem grisarna där de stod i sina stior.. morsade snabbt på de två kossorna närt de kom in i ladan för att äta.. vinkade till den svanslösa katten på gårdsplanen.. pep försiktigt mot tuppen och hönorna i dess inhängnad.. det var nog väldigt länge sedan jag såg så många olika djur på en och samma dag.  : )

På kvällen fick jag sedan chansen att säga hej till Ms föräldrar som kom hem efter en "semesterdag" borta från gården.  : )



Unghanen H.



Gameln T.



Stina som blir stel som en pinne framför kameran.. efter att stelheten släppt träder grimaserna in.  : )



Några av de många fåren som de har.



Himla söta och bräkte på som bara den.



En av de fem nassarna.. rätt små och nätta i kroppen.



Tuppen och hans damer.



En av de två kossorna stretchar ryggen.



Mamma A-Ks solrosor lyste vackert mot allt det gröna.


Åkte hem vid nio på kvällen och kom hem för en timme sen. Sitter i soffan och skriver av mig innan jag strax ska fatta tandborsten och göra mig i ordning inför sovandet för denna dag.

Imorn blir det jobb 10 - 19.. kanske blir det promenad med P efter det.. annars bara hem och ta det lugnt.

// Hoppas ni haft en fin dag.. kramar Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0