Julmarknad och pirr inför morgondagen

Söndag..


Idag for jag ut till ön och busade med M och V.

Vi gick med lillsyrran över till V-holm.. eller tog bilfärjan över så klart då isen inte lagt sig än. Och även om den skulle vara en meter tjock.. skulle jag ändå inte satt min fot på den.. så bilfärjan blev det idag.  : )

Julmarknaden var rätt futtig i år om man jämför med i fjol. Men vi kikade runt.. köpte två traktorballonger till killarna och saffranssemlor med oss hem. Första gången killarna åt en semla.. M verkade gilla den som åt upp en fjärdedel av den stora gräddbomben.. medan V mest peta lite på den och gick sen iväg och lekte med sina prylar istället.  : )





Ja imorn gäller det.. efter jobbplikt 9-17.. ska jag köra raka spåret och möta upp antingen mamma eller min vän S som jobbar med Nikonkameror utanför Fotografiska innan 18. Efter att igår ha hämtat ut bilderna i måtten 30x40 cm tror jag på fotot ovan.. Mårten Trotzigs gränd tagen på sensommaren i år.

Mamma och M tror istället mest på fotot under.. skeppet af Chapman taget i början av augusti.. samma dag som jag första gången träffade M.. så visst betyder just den bilden lite extra för mig.  : )

Det som de anser vara speciellt med det fotografiet är att med en nästan exakt parallell bana flyger planet i skyn jäms med bommarna på skeppet. En ren tillfällighet eller mening.. det vet bara de där uppe.  : )





Bara kul att få vara med bland de 300 utvalda.. sen blir en fortsättning på detta bara bonus. Det finns så oerhört många duktiga fotografer så jag nöjer mig så här som sagt. Återkommer imorn och meddelar hur det går.  : )

Nu har jag just laddat tvättmaskinerna med textil. Ms jakt resulterade i ett kid.. hjortkid.. som de nu håller på att ta hand om med allt vad det innebär.. stackars liten.

Ja denna månad.. december menar jag.. innehåller många roliga saker.. både för mig och för andra nära runt omkring. Så jag ser verkligen fram mot det med ett brett leende och glimrande blick.  : )

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på. Jag tänker på er.. och gör det med ett smile så klart.  : )

Snubblade över en himla skön låt med bra gung i. Som så ofta sker är själva videon lite mesig.. men blunda och lyssna så får du dig några trevliga minuter.  : )

N.E.R.D. - Hypnotize U
http://www.youtube.com/watch?v=YM-41D89rdc&feature=related

// Kram och kram.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0