Rindö och vackra rosor från M

Onsdag och Torsdag..

På onsdan jobbade jag 9-18.. och åkte sen hem till min gamla kära vän K med make M och deras lille son A.

Jag fick se hur fint de fått efter den stora renovering de genomfört av i stort sett hela undervåningen av huset de bor i. Mycket fint blev det och väldigt bra jobbat av dom.. fem tummar upp av fem möjliga.  : )

På torsdan var jag ledig från jobbet.. plockade upp mamma i Täby innan vi fortsatte ut till ön för att mysa med lillsyrran och hämta hem tvillingarna från dagis.

Mycket kläder hade jag och syrris tagit på oss.. så när vi var framme vid dagis efter en rask promenad på en kvart.. var vi båda dyblöta och ville bara kasta av oss kläderna och kasta oss ner i en svalkande snödriva.  : )





Blommorna på fotografiet är en del av den stora bukett röda rosor jag fick av M på min födelsedag i måndags. De levererades med blommogram till jobbet.. jag höll på att ramla av stolen jag satt på då.. kunde det verkligen vara möjligt.. blommor till mig.. på jobbet.. inte varje dag det sker.  : )

Tolv stycken femtio centimeter långa blodröda rosor står nu vackert i en vas på golvet. Doften från dom kittlar mina näsborrar när jag kliver innanför dörren när jag kommer hem. Snällt av M.. tack rara du.  ♥

Nu sitter jag hemma i soffan.. har rätt nyligen kommit hem från öfolket.. ska strax laga mig något att äta.. och sedan invänta Vampire Diaries som börjar klockan åtta.

Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Klä er varmt.. håll avstånd i trafiken.. tänk på era nära och kära omkring er.. och tvätta händerna innan ni stoppar något i munnen.. för nu har ju vinterïnfluensan satt fart.  : )

// Kram så länge.. Christine


* * *

Vid halv åtta på kvällen ringde det på dörren.. jag tänkte vad nu.. är det Radiotjänst som pejlar runt efter smitare. Jag satt tyst som en mus på soffan.. sänkte volymen på musiken.. väntade mig tystnad.. då knackar det på dörren.. jag tänkte va faen nu då.. är de så ivriga att komma in och se om jag har tv eller inte.. tystare än så här.. och mer stilla än så här kunde jag nu inte bli.

Rätt som det är får jag ett sms av M med texten.. "är du hemma?".. är det han som står utanför dörren min.. jag ringer därför upp för att se.. och mycket riktigt är det han som står utanför min väldigt låsta dörr.. pinsamt pinsamt.  : )

Jag släppte snabbt in M.. sen blev jag såklart pikad att jag likt en skrämd pensionär inte vågat öppna dörren för vad hemskt som kunde finnas där ute.  : )

Det blev massor av julmust.. prat i soffan.. filmtittande.. vi målade varsin teckning i blyerts över vad vi var och en drömmer om framöver.. de stämde in rätt bra på varandras drömmar.. ska bli spännande att se hur detta blir.  : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0