Härlig söndag med M uppe på Gården

Söndag och Måndag..

På lördan efter julmiddan körde jag först hem min lika förkylda kollega S hem till sig. Därefter fortsatte jag upp till M och hans föräldrar på gården. Jag var egentligen för snuvig för att vilja vistas bland andra.. men M sa det var ok så jag körde upp för en ledig söndag tillsammans med dom.

 Efter frukosten på söndan tog M med mig ut på en tur med hans nya skoter. Fy tusan vad kul det vara att åka med.. och när M tryckte på ute på den snöiga åkern och vi åkte i 70-80 km/h så kunde jag inget annat än skratta och le åt ögonblicket. Det blev verkligen en dag att minnas.  : ) 

Efter en sväng till Uppsala så stack vi ut igen med skotern då solen fortfarande var uppe. Vi verkligen for fram över åkrarna och jag höll mina armar hårt om M som styrde bort mot kullen där vi skulle grilla korv och dricka varm choklad. Man blir så lugn och skön i själen när man är där uppe hos dom. Det är så tyst.. ingen stress.. massor av natur och snö.. jag drömmer mig fram några månader i tiden.. håller tummarna.. och ler åt det som väntar.  : )















M.. som får mitt hjärta att slå lite snabbare.  ♥


Idag måndag när jag vaknade kände jag mig fortfarande täppt i näsan och med kittlande hals. Därför bestämde jag mig för att meddela jobbet om att stanna hemma idag också. Sitter nu hemma i soffan.. har just tvättat förra veckans kläder.. ska bara vara stilla.. tyst.. dricka massor av varmt te med honung i. Nu är jag så förbaskat trött på snorande och harklande att imorn får det faktiskt vara nog. Oavsett hur täppt jag är i näsan då så ska jag till jobbet.. så är det bara.  : )

Hoppas ni fått en trevlig helg med det ni hittat på. Jag ser fram mot min lediga torsdag som snart är här. Antingen kommer M ner hit till mig.. eller så kör jag upp till M på onsdag kväll. För då kan vi sticka ut med skotern igen på torsdag förmiddag innan vi ska iväg till Norrköping och den middag m.m vi är bjudna på då.  : )

// Varma kramar.. Christine


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag läser ofta dina rader,du är så inspirerade

att läsa,full av energi och framförallt så får jag förmånen att följa det som händer på ön.

Dina bilder är så fina tankfulla och man ser så mycket i dom Tack för att du finns kram Karin

2010-12-15 @ 14:54:39
Postat av: Christine

Hej Karin och tack för ditt inlägg. : )



Roligt att du tittar in här lite då och då. Som du skrev.. här kan man få en liten inblick i vad som händer ute på ön.. även om det går i vågor med uppdateringar om vad som hänt hos familjen sen sist.



Innan var det väldigt täta besök dit ut.. men sen jag träffade M blir det då mer sällan. : )



Jobbar man långa dagar också blir det inte så många timmar över för fritid. Då gäller prioritering och planering av de lediga vakna timmarna.. men ändå går det inte alltid ihop. : )



Hoppas ni har det bra med hälsan och allt annat runt omkring.. och att ni får en fin Jul när den knackar på dörren om 6 dagar. : )



God Jul på Er.. Kram Christine

2010-12-18 @ 19:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0