Skön start på veckan

Måndag och Tisdag..


Mina laster är bensin.. potatischips.. och DVD-filmer på REA.  : )


På måndag jobbade jag 10 - 19 och det blev en riktigt skön dag på jobbet. I och för sig var det många kunder.. men det var ett skönt flyt på allting.. alla kollegorna med mig inkluderad var på ett strålande humör. Glada och pratsamma.. vi skämtade och hade det riktigt gott tillsammans. Ser fram mot fler såna dagar.  : )

Efter jag jobbat mina åtta timmar satte jag mig i Bettan och körde Essingeleden hemåt. Väl innanför dörren.. skorna ställs på hallmattan för att den snö som fortfarande sitter fast i sulorna skall få rinna av där.. plockar upp Dagens Nyheter från golvet.. plockar även upp de kuvert som brevbäraren lagt ner i mitt brevinkast.. tänder hallampan.. går in i köket.. plockar fram grönsaker.. nudlar och Mrs Chengs woksås ur kylskåpet.. gör en snabb middag av dessa ingredienser och sätter mig sedan i soffan.. knäpper på tv:n.. ser vad som erbjuds där.. när klockan närmar sig midnatt bestämmer jag mig för att nu får det räcka för idag.. och går ut till badrummet för att borsta gaddarna som än så länge sitter där de ska.. kryper ner under det svala täcket.. stänger av tv:n med dosan och lägger den på lillbordet intill sängen.. mörkret och tystnaden omsluter mig och jag inväntar John Blund med stängda ögon och långsamma djupa andetag. 

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz  : )



Äggmackor á la Fräntorp.  : )


På onsdan var jag ledig.. hämtade upp min biopappa utanför S:t Eriks Ögonsjukhus där han varit på kontroll. Efter det åkte vi ut till Älta och en bilskrot som finns där. Farsgubben hade hittat en framlykta till min bil för en 500-lapp.. istället för att köpa en nya på t.e.x. Biltema för 1 300 kr.. så det var ju toppen. När vädret blir mer milt än vad det är nu ska vi hjälpas åt att sätta dit den där den nu trasiga (glaset) sitter. Bra med händiga pappor.  : )

Efter det körde jag hem honom och passade på att fika och babbla bort en stund. På väg hem körde jag förbi en bilprylaffär där jag köpte nya batterier till min larmmojjäng till bilen som krånglar till och från. Ena gubben bakom disken hjälpte till att öppna mojjängen då gängorna var mer eller mindre utslitna. Putsade med "läkarsprit" på innehållet och vips var den som ny. Ibland önskar jag att jag fötts till en gammal gråhårig gubbe.. de kan ju så många saker.  : )

Nu har jag just tvättat av det lilla som behövde tvättas.. ska så fort jag skrivit klart gå med raska steg in till köket och slänga ihop middag och matlåda för imorn. Ser att klockan flugit iväg denna lediga och väldans sköna dag.. och kväll. Så.. först äta snabbt.. sen i säng om ett tag för imorn är det jobb igen.. 9 - 19.. lång dag med andra ord.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka. Var rädda om varandra.. och sluta nu inte vara gulliga och hjälpsamma bara för att Alla HJärtans Dag nu är förbi. Man ska faktiskt vara snäll och hjälpsam alla årets dagar. För är man snäll mot andra.. får man snällt tillbaka. Lovar och svär.  : )

STOR kram på er.. ni som förtjänar det : ) 

// Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0