Entrestämpel på min kind

Fredag.. Lördag.. och Söndag


Jobb och slit på fredag och lördag var det mera jobb och spelning på kvällen.  : )

Jobbandet tar mer eller mindre musten ur mig då trycket ligger på högsta nivå.. från jag kommer dit på morgonen tills jag går hem på kvällen. Tur det är trevliga människor jag jobbar med.. och oftast är kunderna trevliga de med.. annars hade jag nog sat mig upp på kvasten och flugit min väg.  : )

Efter jobbet på lördan åkte jag hemåt.. plockade upp min vän K vid pendeltågsstationen här hemma hos mig. Efter det körde vi bort till min favvo-vedugnspizza-ställe för att köpa med oss två italienska mazenaplattor hem. VIn till K och läskeblask till mig.

Vi skulle efter middan ta oss in till stan för att se och lyssna på hennes man Ms band Quitsand som skulle spela på Broder Tuck. Och då jag jobbar på söndan är det vääääldigt skönt att ta bilen in och hem från stan istället för att ta Blåtåget istället. Och där kan det vara bråkigt och fyllon så sent på kvällen så tryggare och snabbare med Bettan hem.  : )



Ett av de tre söta får som bor granne med lillsyrran.


Utanför B.T mötte vi upp min andra vän P som gjorde oss sällskap för kvällen. När det var dags för bandet att börja spela gick vi en trappa ner i källaren där scenen finns. Ett jäkla drag blev det och de var lika bra som de brukar. K har inte sett dom på ett tag då hon har lille A hemma som nu är runt 9 månader nu. HOn märkte skillnaden nu mot innan.. de har ett tyngre sound jämfört mot det lite lättare sätt de spelat på när gruppen bildades.

När de spelat klart gick bandet och K upp på övervåningen för att beställa öl och sitta där och prata. Jag och P gick ner till scenen igen när nästa band börjat spela. De heter Vinther och var riktigt bra. Har inte hört dom tidigare men vill gärna höra dom igen. De sjöng "hårt" på svenska.. gjorde sin version av Lonelly people och Helter scelter.. skitbra. Såg på my Space att de spelar snart igen.. 24/2 på ett annat ställe här i stan. Ska om jag har möjlighet gå dit och lyssna på dom igen.  : )





Idag söndag vaknade jag upp med en rätt stor Entrestämpel på min vänstra kind. Glömde bort att tvätta bort den från min högra hand innan jag lade mig på lördagkvällen.. och nu satt den spegelvänd på min kind. När jag imorse såg vad som hänt i badrumsspegeln skrattade jag högt och skakade på huvudet. Typiskt mig.. virrpanna som jag är borde jag ha tänkt på vad som kunde ske men somnade istället gott med handen inkilad mellan kudden och kinden.  : )

Idag ska jag också jobba igen.. 11 - 17. Efter det blir det middag eller promenad. : )

Hoppas ni haft en trevlig helg så här långt. Klä er varmt och var rädda om er i trafiken.

Kram och på återhörande // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0