Varmchoklad.. långkalsonger.. och bilkrock

Söndag..


Idag vaknade jag onödigt tidigt.. som jag oftast gör på mina lediga dagar.  : )

Ska om ett litet tag fylla termosen med varm choklad.. bre några smörgåsar.. lägga på skivor av Goudaost och lägga ner allt i väskan.

Kamerans batteri är laddat till max.. så nu jag är redo för en dag utomhus var vi nu hamnar någonstans. Ska plocka upp min vän P och sen är tanken om dramatisk natur.. var man nu hittar sånt här omkring.  : )

Vädret är tyvärr inte det bäst idag men ska se vad objektivet kan fånga i det gråa ändå. Blir det några vettiga bilder som är ok att visa upp.. lägger jag ut dom senare ikväll.  : )


* * *
23:11

Idag åkte jag och P först ut till Saltsjöbaden där vi såg en svävare från militären låg förtöjd vid kajen medan soldatpojkarna satt på fiket intill. Där drack vi varsin god kopp kaffe och mumsade i oss varsin hemmagjord semla.. smaskigt och ruskans gott.  : )

Efter det körde vi ut till Muskö där vi tittade till styvpappas hus han har där. massor av snö och lika tyst och rofullt som det brukar vara där. Saknade huset och det var länge sen nu sedan jag var där sist.

Efter huskollen körde vi rakt över ön för att komma bort till Bruket och den magnifika utsikt man får där ut mot havet. Nästan framma körde jag in i en mötande bil på den lilla smala snötäckta vägen med stora vallar på båda sidor. Det hände i en högersväng där jag knappt körde 35 km/timmen.. och den mötande bilen körde nog inte mycket fortare han heller. Höjden av otur och det kommer kännas i min redan tunna plånbok.

denna ofrivilliga utgift blir minst en månad mindre att spara pengar inför kommande studier och nöjen. Arggghhh.!

Nedan ser ni i.a.f. bilder från dagens utflykt. Termosen var laddad med varm choklad.. smörgåsarna hade både smör och ost ovanpå.. så allt var fram till krock skitkul. Vi fortsatte trots det tråkiga ut mot havsutsikten och möttes av en enorm härlig syn då solen börjat sänka sig och isen låg gropig och tätt packad långt långt ut mot det öppna havet utanför.  : )





























Syackars Bettan.. min lilla söta bil..


Musklerna känns av idag efter gårdagens klättring.. men det är ett skönt ont. Då vet jag i.a.f att jag har muskler där inunder någonstans.  : )

Hoppas ni får en trevlig avslutning på helgen.

// Kram Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0