Nytt Jobb börjar på måndag

Tisdag.. Onsdag och Torsdag..


Jahapp Go vänner. Så börjar man ett Nytt Jobb igen på måndag.  : )


Till på tisdan hade jag bokat in ett möte hos den företagare jag på måndag ska börja jobba hos. Han ringde ju mig i lördags när jag var ute på ön.. hemma hos min äldre syster med familj. Mannen frågade hur min arbetssituation såg ut just nu. Jag svarade att jag söker jobb efter att precis ha avslutat en provanställning vid nyårsskiftet. Sen pratade vi bort en lång stund i telefonen och bokade in ett möte att ses på.. i förrgår.

På tisdan åkte jag dit och fick höra om hur företaget ser ut.. vad mina arbetsuppgifter är.. hur mycket lönen blir osv. Efter vi babblat på i ca två timmar avslutade vi mötet och bestämde att höras av dagen efter för att få tid att tänka över saken och smälta allting.

På onsdan åkte jag på dagen hem till min goda och gamla vän K och hennes lille son A. Vi fikade och tog efter det en promenad i omgivningarna där dom bor. Vindstilla.. en antydan till sol och rimfrosten var så vacker att jag ville fota hela alltet.. varje steg vi tog fann jag nya bilder att föreviga.. om nu bara kameran hade varit med.. men denna dag fick den stanna hemma i värmen.  : )

Lite senare på eftermiddan när jag kommit hem igen ringde Företagaren och frågade hur jag kände det efter vårt möte dagen innan. Jag sa som det var.. att det verkar vara en mycket trevlig arbetsplats med trevliga anställda.. att de inplanerade utvecklingskurserna verkar toppen för både min egen och även företagets utvecklings skull.. men att jag inte var helt nöjd med det löneanspråk jag hade fått. Han började räkna högt och kom med ytterligare ett anbud. Det är ju toppen att han kommer med nya förslag för då är han ju verkligen intresserad av att jag ska börja jobba hos dom. Jag sa att jag ville sova på saken och sedan ringa honom på morgonen efter och ge mitt besked.

Imorse strax efter tio ringde telefonen och det var företagaren som nu undrade hur jag kände för allt. Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att tacka nej då det inte kändes helt ok med tider och lön. Jag sa också detta till honom och då kom han med ytterligare ett anbud som jag frågade om jag kunde få  30 minuter att tänka över innan jag bestämde mig. Han klargjorde för säkerhets skull igen hur hans tanke såg ut så att jag inte missuppfattat något och därmed fattar "fel" beslut.

Jag ringde mamma och min biopappa och frågade dom om råd. Företagarens sista anbud såg faktiskt helt ok ut och ger dessutom möjligheter som jag annars inte skulle kunna få.. inte nu iaf. Jag förklarade läget för mor och far och då vi alla tre var överens när vi utgick från de aspekter som finns.. bestämde jag.. eller vi.. att jag skulle tacka Ja.

Då läget nu kändes klart lyfte jag luren.. slog numret till företagaren.. frågade för säkerhets skull igen om alla delarna stämde och att jag inte missuppfattat något.. han svarade att -Nädå allt stämmer till fullo.. och så sa jag att då vill jag gärna tacka Ja till att börja arbeta hos honom. Han blev glad och tackade för att jag fattat det beslutet.. hur ofta får man höra sånt.  : )

Med allt vad det innebär så känner jag mig himla nöjd med hur det nu kommer se ut i min vardag. Jag väntar med spänning på hur måndan kommer bli. Lite prestationsångest har jag då det var ett tag sen jag jobbade med detta.. men det är som att cykla.. bara hoppa upp i sadeln igen och trampa på så kommer man framåt och blir mindre vingligt för varje meter som passerar bakom ens rygg.  : )





Idag torsdag träffade jag min vän A-M i Solna Centrum. Jag ville dit en snabbis för att se om jag kunde hitta en snygg och billig stickad kofta att ha på nya jobbet. Jag vill ju se proper och fin ut inför mina nya kollegor.  : )

In på H&M som första butik.. upp på övervåningen där REAN fortfarande höll ett hårt grepp om utbudet. Snabbt som tusan sprang jag på den.. en mörk blå-brun stickad kofta med knappar och fickor framtill. Skitsnygg skärning och färg.. fickorna ville jag ha för att kunna ha nycklar och annat i.. perfekt. Det bästa var att den bara kostade 100 kr mot de 299 kr den kostat innan.. vilket fynd.. hur billigt som helst.  : )

Efter detta tog vi bilen bort till Café Sjöstugan nere vid Brunnsviken. De har öppet torsdagar.. lördagar och söndagar nu under vintern. Köpte oss varsin ägg och kaviarmacka med rättvisemärkt kaffe till. Deras farligt goda vaniljbullar fick vi varsinn till efterrätt.. sen var vi så mätta att vi knappt kunde resa oss från bordet.  : )

Efter fikan körde vi till ICA MAXI i Solna för att jag skulle köpa Spolarvätska till bilen. Denna gång köpte jag koncentrerad och hällde i behållaren för det. Att bilen fick stå i deras varma garage gjorde att hon spann som en katt sen när jag skulle köra därifrån.

Nu sitter jag hemma i soffan och skriver ikapp mig då jag missat ett par dagar. Jag förundras vilken tur man kan ha ibland. Bli uppringd av en arbetsgivare utan att man sökt något jobb hos dom.. bli erbjuden en tjänst.. träffas för ett möte.. och sedan att arbetsgivaren blir glad och tacksam när man säger Ja.. helt otroligt och en otrolig skön känsla för Jag:et.  : )

Vid halv sju ikväll ska jag möta upp min vän P. Det är dags för oss att ut och gå igen.. röra på kroppen så man inte blir stel och seg. Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Imorn ska jag hem till min gamla goda vän K och hennes lille son A igen.. och fortsätta samtalen där vi avslutade dom i förrgår.  : )

Kram på er  // Christine

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0