Fjärde.. Femte och Sjätte dagen av 2010

Måndag.. Tisdag och Onsdag..

På måndan fick jag en tid hos knädoktorn.. vilket kändes kanonskönt att nu få det överstökat.

Innan jag gick dit var jag upp till ABF för att skriva in mig och därmed få rätt till ersättning fram tills jag hittar mig en ny arbetsplats att gå till. Målet är att hitta en plats innan januari månad är slut. Håller tummarna för bättre företagsträff denna gång.  : )

Efter jag varit dit och även hjälpt handläggaren jag träffade att få igång sin skrivare.. hon var ny på detta ställe.. så tackade jag för mig och for sedan vidare till KS där jag skulle få min dos medicin i knät.

Läkaren var lätt på handen och det kändes ovanligt lite mot hur det andra gånger har känts. Jag ska inte gå in på hur stor kanylen är igen men den känns.. mer behöver jag inte säga än så. :  )

Jag drömmer mig bort varje gång till en paradisstrand.. långt långt bort från kalla Sverige och det vitmålade behandlingsrummet jag befann mig i.

EFter jag var klar på sjukan tog jag bilen hem och intog soffan för minsta möjliga rörelse då det blir bäst effekt av medicinen då. Tråkigt att vara så still.. men jag vill ju bara bli bra i knät så fort som möjligt.. så plats i korgen.  : )





På tisdan vaknade jag tidigt och kände mig orolig i magen och lite dåligmående. Jag klev upp.. kände mig lite vimsig i skann.. och sen var der katastrofläge tre gånger i följd och därefter låg jag däckad i sängen.. fram till eftermiddan hade börjat. Tvingade i mig en och en halv smörgås med bara smör på.. ett glas svagblandad saft till.. och höll tummarna att detta skulle få stanna kvar i kistan.

Som tur var gjorde det så.. kanske för att jag pickade i mig brödsmulorna som en liten talgoxe.. men lika bra ta det varsamt. Efter mitt lilla födointag låg jag resten av kvällen och slumrade på soffan och såg vad tv:n visade och nickade sedan till igen. Vakna.. somnade om.. vaknade igen.. och somnade om. När jag skulle till badrummet för att pudra näsan då och då.. var det med myrsteg jag gick. Skulle jag gått ikapp med en rullatorstödd gammal gumma skulle hon slagit mig med hästlängder.. utan att överdriva.

Då.. när man känner sig liten och ynklig.. så svag och hjälplös.. då vore det guld att ha någon nära som kunde badda ens panna och servera en fågelmat i små bitar. Tur som en tok.. fast det är kanske fel ordval i och för sig.. har jag ju numera ingen hund att gå ut med. Fast å andra sidan har jag ju mått pyton när jag hade Flurr.. och gav mig fanken på att ta ut honom trots den ohälsa jag hade då.

Det är ju bara att ge sig tusan på det och att inte glömma bort hundens behov även om det känns som man ligger för döden. Nu utan hund har jag blivit mer slö och lat.. och jag gillar det inte alls.. inte det minsta. Men tiden är inte rätt att skaffa mig en ny valp nu.. utan det får tyvärr vänta på sig. I alla fall ett litet tag till.  : )





Idag onsdag ska jag återuppta mat och annat så jag lägger på mig det jag förlorade igår. Skulle de göra en fortsättning av Exorcisten.. skulle jag kunna lära ut ett och annat efter det jag lyckades med igår.  : )

Förlåt mamma.. kunde inte låta bli att skämta om eländet.  : )

Idag blir det då mat och dryck för att återställa kroppen till det normala igen.. ska kolla in ABFs hemsida och vad ledigt där finns att finna.. jag har tidigare bokat in en promenad med min vän P.. men efter gårdagen är det kanske dumt att träffa honom så inte han och hans A blir dåliga de med.. om det nu finns någon elak basillusk kvar i kroppen. Annars ligger denna dag öppen för vad som helst som kan hända.  : )

Hoppas ni får en skön ledig trettondagsafton. Solen kämpar febrilt med att sända sina efterlängtade strålar genom de tjocka och ljust grå molnen. En strimma kan då och då skymtas.. ett kort ögonblick.. innna den slukas av det stora grå igen. De ska veta att de är välkomna och motas med breda leenden när de lyckas.  : )

Håll er nu friska och krya.. klä er varmt från topp till tå.. kör försiktigt och glöm inte fylla på olja..spolar- och kylarvätska.. var snälla och omtänksamma mot varandra.. lös problemen istället för att leta efter nya.. och sist men inte minst Love love love.  : )

Kram och hej så länge // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0