Lugnt på jobbet.. skapar rim ram rum

Tisdag..

November
Snö.. kyla.. mörker
Bländande sol.. rimfrost på träden.. skrapar is från bilens glas

Julpyntade fönster
Röda band.. paket och ljusslingor långa 
Trivsamt hänger de ner från Gallerians höga tak

Hopp.. förtvivlan.. förtvivlan.. hopp
Nedförsbackar blir till uppför.. planar ut och jag är på väg framåt igen

Förväntningarna inför Fotoutsällningen är höga
Liksom drömmarna och längtan om det som komma skall

Spänningen stiger om Tomten vill lägga klappar under granen även i år
Jag blundar.. håller andan.. hoppas hoppas hoppas han kommer till oss igen.



Brunsviken vintern 2009.


Nu ska jag börja stänga igen här på jobbet.. eller förbereda för hemgång och annat.

Jag går omkring och bär på en dröm.. bara en person kan antingen skälpa den.. eller få den att bli verklig. Framtiden får utvisa hur det kommer landa.  : )

//Kram och kram.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0