Solen kämpar med sin närvaro

Torsdag..


Gick ut sent igår kväll för att se om någon bil hade kört härifrån.. men icke.. så det var bara te att traska upp till värmen igen.. utan utfört uppdrag.. krypa ner under täcket.. ställa klockan på 07.. och flytta bilen då istället.  : )

Vaknade fem minuter innan larmet skulle ringa.. traskade bort på gatan i den piskande höstblåsten.. hoppade in i en iskall bil.. såg att inga barn fanns bakom bilen på väg till sin skola.. tryckte ned gasen.. parkerade bilen utanför huset där jag bor.. öppnade porten.. gick in i hissen.. låste upp Hemma-dörren.. låste den sedan igen.. och gick in i köket för att värma en kopp vatten i mikron som skulle bli till värmande mumsigt kaffe.

Idag gäller mössa och vantar på när jag lite senare ska ut till ön för att hämta tvillingarna från deras dagis.. måste ju föregå med gott exempel.. men även mina små öron lär nog vilja ha ull idag.  : )


Kent - Ensam lång väg hem

http://www.youtube.com/watch?v=JLHAIzn6dto




Bugattin som en pojkspoling designat.. bra gjort måste jag säga..


Ja idag är jag då ledig.. det var enklare att hitta på saker när värmen fanns hos oss. Då kunde man ta en bok och sätta sig nere vid vattnet.. luta sig bak mot en husvägg och känns solen skapa fräknar på ens hud.

Man kunde åka ut till mamma och fika med henne i solen.. lyssna på den brusfria tystnaden och se de små söta småfåglarna tigga till sig bröd vid ens fötter.

Man kunde ta en skärgårdsbåt ut till någon ö.. sätta sig på en klippa eller uteservering och njuta av stunden.

Men bara för att kylan och det grå nu har kommit för att stanna.. så är det varmt och gott inomhus. Har just ätit min frukost.. surfat runt på nätet.. och ska strax titta på Daniel Craigs andra Bondfilm.. Quantum of Solace. Så ingen nöd gås på mig med andra ord.  : )

Snubblade över Kents album En plats i solen.. och föll pladask för två av deras spår som fanns med. Den jag länkade till igår ( Gamla Ullevi ) och nu denna jag la ut idag. Jag lyssnade mycket på dom för 5-7 år sedan.. men sen tappade jag bort dom något år senare. Det är något speciellt med deras sound.. antingen gillar man Jockes slarviga uttal.. eller så gör man det inte.. but Me like.. me like a lot.  : )

Nu ska jag se vad herr Craig hittat på sen sist jag såg han. Hoppas ni får en trevlig dag med det ni httar på. Jag ska under dagen försöka bestämma mig för vilket märke av vinterdäck jag ska köpa. Har i alla fall bestämt mig nu för att köpa Dubbat.. läste en artikel imorse att dubbat är oslagbart jämfört med odubbat.. även om folks tro är en annan. Jag gör som experterna råder mig.. kör med spik och försöker hålla undan för älgar och annat otyg.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0