Poesi till kaffet

Onsdag..


Längtar.. Väntar.. Vill mycket.. Vill mer
Önskar.. Hoppas.. Känner efter.. Framåt jag ser
Nu eller aldrig.. Hoppas och ber.. Du och jag hand i hand.. Igår idag för alltid jag ler.





Sitter just nu vid datorn.. kaffe i koppen intill.. mobilen är nu tyst igen efter att just ha pratat bort en stund med M. Han var trött.. satt i bilen på väg hem.. till stugan.. till naturen.. tystnaden.. till lugnet som råder där.

Jag längtar upp så fort jag kört ner.. upp till M och lugnet för det är det enda som inte finns här. Tänk om man kunde flytta upp familj.. vänner och jobbet dit.. då hade allt varit så mycket enklare löst. Nu får man trixa och planera så man hinner med så mycket att göra och många att se på så kort tid som möjligt.. men det går.. det har det gjort hittills.. och får allt fortsätta göra det tills flyttfåglarna kommit för att ta mig med.  : )

Måste springa nu.. hoppas ni haft fina dagar sen sist vi hördes av eller sågs. var rädda om er i trafiken och var än mer rädda om varandra.

// kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0