Snart ledig dag igen

Måndag..


Idag jobbar jag.. är fortfarande kvar nämligen.. 10-20. Skulle vara till 19 men då det inte fanns någon som kunde stänga erbjöd jag mig efter en Deal med stor chefen. Jag jobbar över idag och stänger.. mot att jag slutar 16 på onsdag istället för 18. Med min lediga dag på torsdag passar detta mig perfekt.  : )





Efter att jag jobbat klart och låst butiken.. ska jag bara köra hem och laga mig middag med tillhörande matlåda att ta med mig imorgon. Blir nog en rätt tidig kväll för jag har bokat tvättstugan imorn bitti och sen då iväg till jobbet för ett pass 11-20.

Igår hittade jag mitt pass.. menar mitt Resepass.. på ett inte alltför genomtänkt ställe.. men jag hittade det efter lite huvudbry så då är det väl inte mer att grubbla över den saken. : )

M plockade fram sitt idag när han kommit hem från sitt jobb.. så nu är det bara till att få ändan ur och boka och en liten romantisk resa till Långt bort i fjärran. Var exakt färden kommer gå har vi fortfarande ingen aning om.. bara det är varmt där.. soligt.. med trevliga människor.. skön/vacker miljö.. och god mat och dryck förstås. Mycket mer än så begär jag inte. Jo föresten.. det får gärna vara billigt som tusan.. men ändå ha toppklass på flyg och hotell.. men inte mer än så önskar jag mig.  : )





Idag fick jag veta att en av mina kollegor jag har här på jobbet har sagt upp sig. Jobbar bara månaden ut och första veckan i september. Totalt katastrof.. för det blir inte samma sak när han inte kommer vara här. Jag räknar med att det kommer bli ännu mer kackel och hönsgård av stället då han är den enda killen som jobbar här idag.. ja förutom extrafolk och ägaren.. men de är ju inte här regelbundet.

Nä.. usch vad trist.. jag hade bett honom vänta tills jag fått ordning på mina saker innan han sticker härifrån. Svaret jag fick idag var att han faktiskt har väntat typ 6 månader utan att jag har fått ordning på vare sig ditten eller datten.. så.. jag kan inte bli arg på honom.. det känns bara väldigt tråkigt att gå miste om en riktigt god medarbetare.. som är glad och positivt inställd till det mesta.  : )

Nu är det strax hög tid att bomma igen här.. så jag tackar för mig.

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0