Bildrumlar och busiga frön

Onsdag..


På måndag efter jobbet körde jag upp till M. När jag kom fram satt han ute i trädgården och fika med en vän till honom, H. Vännen skulle ner till åkern och se om han såg något att rikta in siktet på.. vilket han också lyckades med, två rävar blev det. Mer får man inte skjuta så här års.. ja förutom vildsvin då.

Igår tisdag var jag ledig och körde ut till ön för att hälsa på alla som var hemma. Parkerade hos lillsyrran som fortfarande har semesterledigt. De båda busungarna M och V och deras pappa var också där. Solen sken.. killarna var på sitt glada busiga spralliga humör. Syrris.. jag och pojkarna gick sen bort till storsyrran och hennes döttrar för en fika och glass på deras veranda.





På väg ut till ön körde jag en väldigt kurvig 80-väg med många krön och skymda platser. När jag kört ett tag och är på väg upp för ett av dom.. så kommer helt plötsligt 2 bilar mot mig. Den ena i filen bredvid som går mot andra hållet.. och den andra.. en röd liten bil.. kommer farande rakt mot mig i min egen fil.

Allt gick så fort och det rörde sig bara om ett par sekunder från att mina ögon registrerade att någonting var på väg rakt mot mig tills allt var förbi. Föraren i bilen bredvid.. den som körde lagligt om jag säger så.. en silverfärgad kombi var nog minst lika paff som jag blev. Vem FAEN kör om vid ett krön.. man ser ju ingenting.. absolut ingenting om vad som finns efter krönet. Som tur var så hade jag en busshållplats till höger om mig.. och den silverfärgade kombin hade en likaså om sig.. så jag bromsa och gira snabbt åt höger och hade nog bara några få decimeter mellan mig och den lilla röda jäkeln när han kastade sig in mellan mig och kombin. Jäkla Idiot!!

Just då i bilen gick allt så fort så jag hann nog aldrig få in riktigt vad som kunde ha hänt.. om jag hade haft mindre marginal.. för då hade det smällt rejält.. och då hade jag förmodligen inte heller suttit här idag. Puha.  : (

Nu ska jag gå på lunch för magen kurrar högt. Jobbar til 19 gör jag och ska sen hem och bara vara. Igår.. eller rättare sagt i måndagskväll kom jag in i ett jäkla tänk. Jag satt och fundera.. grubbla över allt skit som händer i samhället. Hur folk beter sig mot varandra.. vilka fixeringar det finns och de sjuka ideal som bara växer mer och mer till onormala och märkliga ting. Inte alls min stil då jag kanske är mer åt 1800-talets tänk.. vad nu det kan vara bra för då resten av befolkningen tänker i 2000-tal. : )

Vad jag menar är bara att jag är nog mer gammaldags i vad jag tycker är rätt och fel mot hur den stora massan fungerar.. och då blir det ibland krockar som medför grubblande och tankar på högvarv för min del. Men vad kan jag göra åt att folk är som de är..? Jag har inte den makten att ändra på dom.. så det enda jag kan göra är att försöka bli mer lik dom. Inte bry mig om vad andra tycker utan bara bry mig om mig själv. Strunta i regler och om jag sårar andra i mitt sätt att vara.. så skit samma.. bara jag har det bra.. eller..?? 

Problemet är bara att jag har försökt bli mer som "de andra" men det går inte. Jag är den jag är.. på gott och ont.. så det är bara för mig att gilla läget och fortsätta jobba på att inte bry mig så mycket om vad andra tycker och vad som händer runtomkring.. skruva av känselspröten m.a.o.  : )

Nää.. nu måste jag ila.. mat mat mat. Hoppas ni haft en bra vecka så här långt. Var rädda om er i trafiken och må så gott.

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0