jobb i dagarna åtta

Fredag..


Idag är jag inne på min tredje dag att jobba av de åtta som ligger i följd på schemat.. utan paus.. utan en endaste dag att bara vara.. så det är bara till att bita ihop och kämpa på tills denna etapp är över i mitt liv.  : )

Igår möttes jag av M som låg hemma på soffan när jag kom innanför dörren till min lilla lya. Detta nya att jag kallar mitt hem för lya har kommit efter att jag börjat lösa korsord som sommarhobby. Ordet Lya kommer rätt ofta upp som ett alternativ till liten lägenhet.. etta.. liten bostad osv. Ville bara förklara om ni hade börjat undra varför jag numera kallar mitt hem för lya.  : )





Idag jobbar jag då till 18.. sen blir det förmodligen raka spåret hem för att äta och sen bara ha det gott i lugn och ro. Jag behöver nog sova rätt mycket eller i.a.f. bra då det är många dagar kvar tills jag är ledig nästa gång. I efterhand kan jag ångra mig att jag bytte helg med en av tjejerna på jobbet.. MEN.. å andra sidan blir jag istället långledig den helgen M fyller år.. och det är det nästan värt att halvt jobba ihjlä sig för.  : )

Nu ska jag sätta fart här och försöka göra lite nytta. Hoppas ni alla får en härlig sommarhelg med det ni hittar på. Glöm inte bort era nära och kära.. skjut inte upp saker till morgondagen utan gör det här och nu.. kör försiktigt och ta det lugnt med spriten. Den fördummar nämligen mer än vad somliga tror.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0