Fröken Vår.. var är du..?

Torsdag och Fredag..


På torsdan var jag ledig.. åkte hem till min vän K med lille son A på morgonen för en rask promenad.. lunch.. pratstund och så fika med semla upp på det. Härligt att ses igen då det var någon gång innan jul sen sist.  : )

Efter det åkte jag till KS för ett möte med min snälle Dr. Han hade fått in proverna jag gett och såg att kroppen mådde fint.. vilket jag också hade räknat med då jag mår finfint. Kanske beror det på M.. menar att då jag är glad i honom bidrar det förmodligen till att jag mår bra i både själ och kropp.  : )

Strax efter fyra kom jag hem och kort efter det kom M också hem. Vi värmde upp Tacoresterna från dagen innan.. innan vi satte oss i Jossan och körde hem till Ms vänner M.. C.. och deras söner N och I. Där bjöds vi på våfflor med kaffe till. Jag orkade med en sen var det stopp.. hade ju propat i mig Mexikanskt en halvtimme innan.. så någon måtta får det väl vara då. : )



Idag fredag jobbar jag 11 - 20 och vaktar nu butiken från dammråttor och annat otyg. Det är lugnt och jag räknar minuterna tills jag får dra ner gallret och gå hem. M finns kanske redan där när jag kliver innanför dörren.. eller så kommer han hem strax därefter.  : )

Imorn jobbar jag 10 - 17.. åker sen ut till R-ön och hälsar på de som är hemma där. På söndag morgon sticker sen M och jag upp till Gården för att ta tag i det sista rummet som ska iordningställas.. stora sovrummet. Ska bli spännande att sätta upp tapeter och få dit de gigantiska garderoberna. Blir nog fint när allt är klart. Stannar över natten till måndag och åker sen ner och deltar i de återkommande obligatoriska morgonmötena som hålls varannan måndag 9:00 med följande arbetsplikt 10 -19.  : )

So long.. farewell.. trevlig helg tillönskas Er alla. Kör försiktigt.. och glöm inte bort att uppmärksamma de som står dig nära. Med en kram.. med några väl valda ord.. med en godhjärtad handling. Vi lever idag.. imorgon vet vi ingenting om än så länge. : )

// Många kramar Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0