Indiskt med S och ledig söndag med M

Lördag..


Idag jobbade jag 10-17.. det var rätt högt tempo från det att vi öppnade affären och fram tills att jag slutade då vid fem.

Jag och min kollega S hade många och trevliga planer för kvällen. Första var att ta oss bort till min lilla bil som stod inhyst i gallerians personalparkering.. där det är varmt och gott att stå.

Efter det skulle vi ta oss in till Söder för att äta indiskt på restaurang Ghandi. Utan blinker och fläkt tog vi oss fram utan några insidenter i trafiken. Åt en väldans god middag och efter några timmar så var vi så mätta och trötta i knopp och själ.. att vi valde att skjuta upp de två resterande nöjena vi tänkt göra.. ett besök på Fotografiska och därefter gå till Broder Tuck och se en spelning med Vinther. Men men.. det kommer fler chanser till det.  : ) 




Idag söndag är jag ledig från jobbet.. M kom hit efter sin Pokerkväll med kollegorna sent igår kväll. Idag ska vi titta på kakel till köket och sen får dagen bli som den blir. Vi har nu mer eller mindre valt matt svart kakel i storleken 20x50.. blir liggandes förstås och sen har vi inte bestämt vad som blir snyggast till.. svart.. grå eller vit fog. Vi får tänka vidare på det tror jag.

Vi åkte förbi Ms vänner med två små busiga barn. Fikan blev till middag och vi åkte hem när klockan närmade sig 20. Lagade mat så vi hade till matlådor att ta med nästa dag och några dagar till. Jag hann t.o.m. tvätta bort veckans smuts.. så jag kände mig rätt nöjd och belåten när jag sedan satte mig ner på soffan och slötittade på tv:n med M tätt intill.  : )

Nu bara längtar jag tills jag får köra upp till Hedemora och hämta hem den nya bilen. Min lilla Bettan blir bara mer och mer trasig nu. I lördags slutade halvljuset höger fram att fungera. Bytte lampan men det visade sig vara säkringen.. så vi bytte den.. och sen visade det sig vara något elfel för den nya säkringen gick den med.

Tror Bettan gör revolt nu när hon vet att jag skrivit på Köpeavtalet för den nya. Hon är nog sur och känner sig gammal och utan värde.. stackarn. Men hon har i.a.f. varit en kär vän under de 8 åren jag haft henne hos mig. Så tack snälla söta bilen för det.. vi har haft mycket skoj du och jag.  : D

Hoppas ni får en trevlig avrundning på denna helg.

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0