Mera bilder

Torsdag till Måndag..


På torsdan jobbade jag som vanligt. Idag.. fyra dagar senare kommer jag inte ihåg något av den dagen.. märkligt men sant.. inte ens mellan vilka timmar jag hade min tjänstgöring.  : )





Fredag jobbade jag till 17 och åkte sen direkt upp till M på Gården. Jag hade sett fram mot den här helgen av flera anledningar.. men främst att få vara ledig två dagar och koppla av skann för en stund.  : )

Det vankades kalas för tvillingarna på lördan och senare på kvällen grillning hos vänner till M med westerntema. Det blev runt 70 personer som var bjudna.. stora och små.. så det blev med andra ord en härlig röra trevligt folk som umgick för många timmar fram.  : )





På söndan köpte jag hem massor med blommor som jag planterade i en av hörnen på tomten.. intill gärdsgårds-staketet. Det blev riktigt fint och jag är inte färdig än.  : )

Antingen fyller jag på med kryddväxter eller så ska vi sätta ner en liten damm som fåglarna kan bada och dricka ur. Tanken jag har är att göra det lite som min mormor och morfar hade det på sitt landställe, i Söra. Där fanns en syrénberså.. fågelbad.. gammaldags blommor.. ja det var en plats man längtade tillbaka till så fort man klev utanför tomtgränsen.  





Jag frågade på söndag förmiddagen Ms pappa G om råd med bevattning av alla blommor som nu finns på tomten. Hux flux efter ett par timmar så hade han ställt en stor vattentank med kran och allt och med ett badkar framtill bredvid parkeringen. Uppfyllt och klart.. bara till att hämta vattenkannan och ge blommorna lite Aqua.  : )





Idag måndag jobbade jag 10-19.. blev rätt lagom lugnt och bra flyt. Fixade lite inför semestrarna som snart tar sin början. Ska bli himla skönt att slippa tänka glasögon på ett tag.. himla skönt.. himla.. himla.. skönt.  : )





Myggorna är bitska i år. Det käns verkligen när de borrar in sina gaddar i huden på en. Det sticker till som om man vore i slagsmål med en stilettbeväpnad övertänd pundare. Sen är de envisa också. Det räcker inte med att försöka vifta bort dom med handen och hoppas på att de fattar vinken..

- Du är inte välkommen här!
- Stick!
- Men försvinna då!!!

Nope.. de svärmar omkring mig och trotsar solen.. det heta kvicksilvret i tempen.. klockans timmar runt lunchtid. Och jag som trodde att de bara kom fram om kvällen. Kli.. kli.. fy tusan vad det kliar.  : (





Imorn är det jobb igen. Innan dess ska jag på morgonen försöka hinna med tvättning.. städning.. skicka iväg några mail.. lämna blodprov på KS.. och lite till. Så det blir till att sätta klockan på ringning lagom till tuppen gal om jag ska hinna med allt.  : )





Vad som sker på semestern är inte bestämt än.. det finns dock många idéer och tankar men det blir nog mest att bara ha det stillsamt och skönt. Att njuta av lugnet.. tystnaden.. värmen.. ljuset.. sovmornar.. sena kvällar.. glass i stora lass.. kalla drycker och mycket skratt.  : )





Nää.. nu är det hög tid att runda av här för kvällen. Ska ringa M innan det blir dags att krypa ner under täcket. Jobba flitigt.. sova gott om natten.. så blir det snart helg igen. Älskade efterlängtade helg.. tycker om dig nästan lika mycket som jag tycker om M.. fast bara nästan.  ♥

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer
Postat av: josefin

Hej, kom till din blogg någonstans ifrån och såg att du hade en gammal bild på Ricky, en svart ridskolehäst. från 2008 eller något, undrar om du har bilder på honom? om du undrar varför jag vill ha det kan du läsa här på dessa två länkar.. :p



http://dudiggarmin.blogg.se/2011/june/ricky.html

http://dudiggarmin.blogg.se/2011/june/river-upp-gamla-sar.html

2011-06-15 @ 14:11:11
URL: http://dudiggarmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0