En sväng till Thuns med Corvetten

Söndag och måndag..


På söndan tapetserade vi klart sovrummet.. hittade en bra butik för dammprylar med stooora guldfiskar och annat skoj. Golvet är nu inhandlat för sovrummet också så det blir till att lägga det på tisdag eller onsdag. Man får inte stressa.. menar då vi har semester nu.  : )





På måndan tog vi en tur med Corvetten bort till Thuns fyndvaruhus http://www.thuns.se/ . Fotona nedan är från färden och när vi stannade kvar ute i solen för en fika.





Blommorna byter av varandra i rabatterna runt husen ju mer dagarna går på året. Det finns alltid något nytt att föreviga med minnesmaskinen.





Idag måndag har solen skinit från morgonstund. Blå himmel och små vita fluffiga moln. Just som man vill ha det när man är ledig. Fräknarna frodas.  : )





Fingerborgblommorna är hjärtligt välkomna till oss. En av mina favoriter från jag var liten tös.





Det röda teglet på väggen vid Thuns lyste upp vackert när solen snuddade vid dess yta.





Jag vill passa på att uppmana alla som håller på med dejting.. föregå inte med Falsk marknadsföring i början. För börjar ni sedan vara som ni brukar efter att månader har gått.. kan den ni lärt känna och kanske fått fast på kroken få sig en smärre chock.  : )





Ms lilla söta pryl jag under inga som helst omständigheter kommer få ratta. Inte ens om det gällde liv och död för hans del. Detta är hans bil.. och bara han ska köra den.. Basta.  : )





Rolig skylt som finns vid uteserveringen vid Thuns. M vill nu hänga
upp en liknande skylt här hos oss. : )





Bilen är riktigt trevlig att färdas fram i. Enda nackdelen är att man ser ut som ett trassel i skallen när man ska kliva ur sen.  : )





Idag blev det varsin kopp kaffe.. M tog en chokladboll och jag tog en bit citrontårtkaka med kräm och russin uppepå.





Ms renrasiga lurviga värmer gott om vintern.  : )





Ska bli spännande att se hur den här ser ut utslagen. Jag lär ligga i gräset även då med kameran i högsta hugg.





Nu pockar M på min uppmärksamhet. Ivrig att hitta på något innan han annars somnar på soffan. Då solen värmer gott utanför ska jag nog gå en sväng.. och försöka få med mig honom på det.  : )

Hoppas ni får en bra start på denna vecka.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0