Helg på gården med vänner och får

Lördag till Onsdag..


På lördag jobbade jag 10-17.. åkte sen hem och förberedde morgondagens jobb.. läs söndag.. och grillning efter det hemma hos vänner till M och senare på kvällen att köra upp till Gården.





Efter en god och trevlig kväll i glada vänners lag hoppade M in i Corvetten och jag i min lilla KIA och sen begav vi oss norröver på rad. Jag var galet trött i ögonen när vi körde på sena kvällen. Tror mest det berodde på min 6-dagars arbetsvecka som änterligen var över för denna gång. Har nog aldrig kört så långsamt på en nästintill tom väg som jag gjorde då. 





Måndagen hade jag tagit ledigt så nu väntade två dagar av vila och massor av frisk luft. På eftermiddagen kom samma vänner vi besökt kvällen innan hem till M. Vi fikade.. grillade och spelade Kubb. Det blev en ritkigt go kväll även denna dag.





På vägen bort mot ms föräldrars hus såg vi en liten orm som just blivit tilltryck under en bil som passerat på grusvägen. En snok beslutade vi oss för att det var p.g.a de gula fläckar den hade i nacken men ville inte ta i den för det. Man kan nog aldrig lita helt på djur och natur.. för det finns många Copy Cats där ute så bäst vara på den säkra sidan och låta den ligga för sig själv.  : )





På tisdagen hade jag min ordinarie lediga dag.. M jobbade dock.. och den avnjöt jag med grillkorv.. het sol som blev för mycket efter ett tag.. påtande i trädgårdslandet.. ett besök till Thuns fyndvaruhus.. en skål vaniljglass med lakritsflingor på.. lite skvallertidningar och den Nya trädgårdstidningen man kunde köpa med Expressen då. Bara 20 kronor men det var något enormt vad mycket tips och trevlig läsning den bjöd på.  : )





På kvällen igår.. läs tisdag.. stack M iväg och mötte upp sin vän som vi också grillat med två dar i rad för att jaga räv. De bommade denna kväll och tur var väl det för räven.  : )





Jag satt hemma i soffan.. i stugan.. under jakten och läste i skenet från golvlampan ur den trevliga trädgårdsbilagan. Jag kunde inte få nog av den och har nu också gjort en lång lista över gammaldags blommor jag vill plantera lite här och där på tomten. Det finns redan idag många blomsorter av den äldre sorten planterade av ms grönfingrade mamma.. men av blommor kan man aldrig få för mycket av så bara fiska upp plånboken ur byxfickan och kavla upp ärmarna. Här ska det jordas ner händer och knän.  : ) 





Idag onsdag jobbade jag 10-19 och dagen gick rätt snabbt förbi. Jag blev lite sne på situationen en sväng mitt på dagen. Kände att det är några bitar som jag gärna vill ska hamna på lämplig plats och så snart det bara går. Jag har ibland dåligt tålamod och risken för att jag då börjar känna What ever om saker och ting ökar då och rubbar min fokus på framåt.

 



Imorgon torsdag jobbar jag stängningspasset. Efter det blir det direkt hem och äta och sen packa väskan inför helgen som sedan väntar. Som vanligt åker jag upp till Gården och umgås med M så nära jag bara kan och hinner med.  : )





På lördag är det sedan full fart med aktiviteter. Först blir det födelsedagsfirande av tvillingarna som fyller tre år. Tiden går fort och jag tycker inte det var länge sen vi var där och sjöng för dom sist. Ska bli riktigt skoj att träffa allihop.. men framför allt mina syskonbarn.. alla fyra.. myyys.  : )





När vi hurrat klart ska vi köra hem till några andra vänner till M. Då blir det grillning med westerntema och firande av vännens fru som fyller 40 år. Himla bra årgång på den frun måste jag säga.. samma som mig.. och då måste det vara den bästa så klart.  : )

Min outfit är nu klar även om jag fick lite hybris tidigare på dagen. Undrade vad tusan man tar på sig utan att det blir maskerad av hela alltet. Men.. jag hittade en söt röd/vit smårutig skjorta på lunchen.. sen hade jag resten hemma. Så det blir skjortan.. en beigebrun mockakjol figurvässad ner till knäna.. ett mörkblått nästan svart brett läderbälte åtdraget i midjan.. och svarta boots till det. Jag tror det blir kanon.. det kändes så i alla fall.  : )  





Ja sen blir det att någon av oss kör oss hem efter vi firat klart både liten och stor för denna dag. På söndan är jag ledig och ska se om jag lyckas locka upp min biopappa med sambo till oss. Måste ju visa var jag håller hus numera.  : )





Nu sitter jag hemma i soffan hos mig.. känner mig både trött och lite hungrig. Middag har jag redan ätit men det blev en liten sådan.. slarvmaja som jag är. Så kanske skulle jag bre mig en smörgås innan nattmössan dras ner över öronen.. för annars kanske magen kurrar högt och håller mig vaken till morgonen gryr.





De polariserande nya solbrillorna är väldans sköna att ha på när jag är ute och rattar KIA:n. Rekommenderas varmt till alla som kör mycket bil.. och tycker att solen ibland kan vara lite jobbig.





I fyrtio minuter av min färd mellan M och mig är det mesta jag ser utmed vägen som fotografiet ser ut ovan. Menar nu den norra delen av den ca 1,5 timme det tar att köra.. beror ju på dag och tid så klart.. men ligger man lagligt hela vägen så hamnar man ganska exakt på den tiden.

Rödmålade trähus.. stora Granny Smithfärgade gröna hagar.. kossor.. får.. blommor.. helt underbart och jag ser fram mot varje gång jag lämnar storstaden bakom mig och åker ut i detta stora tysta Gröna.  : )


// Kramar Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0