Saknar M och jobbar på

Tisdag och Onsdag..


På tisdan var jag ledig och åkte ut till mamma på ön. Vi gjorde kaffe.. tog med oss det och den goda banankakan ut till trappen i den gassande solen som idag besökte oss. Vi satte oss på varsin fårfäll.. solen värmde gott så vi satt nog där ute i friska luften i över två timmar och tjattrade om allt möjligt mellan himmel och jord.  : )

Jag plockade lite senare upp storsyrrans yngsta så hon kom hem till mamma hon med. Vi skulle äta middag tillsammans.. och när klockan närmade sig sex skulle vi ta färjan över till V-holm för vidare färd in mot Täby och största jäntans sång- och pjäskväll på skolan. Eleverna var väldans duktiga och endel hade riktigt bra stämband.

Alla taklampor som tändes och släktes mellan varje nummer.. och ibland varade en scen i bara några få sekunder.. gjorde att man blev rätt grusig i ögonen. Kroppen undrade nog vad tusan det var som hände.. - Men hur ska ni ha det.. är det läggdags eller inte..?!?  : )

När det var klart skyndade jag ut till min bil som stod och väntade på mig på skolparkeringen. I med nyckeln.. på med värmen och radion.. få igång CD-skivan och sen var det bara till att lossa handbromsen och poppa sig hemåt on the highway.  : )

Gick nästan direkt och la mig när jag kom hem. Var trött i ögonen som sagt och har tre långa sena kvällar framför mig nu på jobbet.. så natti natt och hålla tummarna för att få en god natts sömn.  : )


Landsväg 282 för någon vecka sedan.


Idag onsdag jobbade jag 10-20. Jobbade m.a.o. över en dryg timme för vi var kort om folk. Det gick rätt bra fram tills jag varit på min sista rast vid femtiden.. sen var det stopp i knoppen. Ögonen var tunga återigen.. fast idag kan jag i alla fall  skylla på att jag jobbat näst intill ensam i butiken från tre och fram till stängning.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan.. ensam och saknar jägarn. Det tog nästan ett dygn från dom att ta sig från Arlanda och fram till Kimberlys flygplats i södra delen av Afrika. Blir jakt i fem dagar innan de ska vända hemåt och återigen vara på resande fot i närmre 24-timmar. Väldigt lång tid.. tror inte jag själv skulle orka med det.. bara sitta still och sitta still.. usch vad myror i benen jag skulle få då.  : )

Nu ska jag borsta tänderna och släcka ner för kvällen. Imorn torsdag jobbar jag 11-20.. samma tid på fredag.. på lördag är det 10-17 som gäller.. och får se om de behöver min hjälp på söndan 12-18. Har erbjudit mig att jobba extra då om det inte finns någon på plats som annars skulle varit där då. Lika bra jobba ihop lite fler slantar om jag får chansen. Nästa vecka är M hemma igen.. landar med planet mitt på dagen på tisdag.. och sen lär jag inte jobba över så mycket mer efter det.  : )

// Sov gott och kör försiktigt.. kram Christine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0