Kalvsläpp och lugn och ro

Lördag till Tisdag..

Håll till godo med fotografierna från Kalvsläppet uppe i byn så länge. Återkommer snart med text om vad som hänt sen sist. : )

* * *

Ja då var det först min lediga söndag uppe på Gården.. det blev en sväng in till stan (som sig bör) .. montering av ny TV-antenn på stugtaket.. bevattning av grönsakslandet.. en supersmarrig oxfile med perfekt ungsgrillade potatisklyftor tzatziki och grönsaker till.. besök av Ms pappa strax efter middan som bjöds på läskande kall GT.. och så avslutning med film och snask i soffan.. med M tätt tätt intill. En rätt så bra ledig dag med andra ord.  :  )



Sen fick jag ju också se på när gården nere i byn släppte ut kalvarna på grönbete. Först var de lite skraja och skygga för ljuset.. men sen så blev det fullt spring i benen på dom så snart de kände att de kunde slappna av och bara njuta av att vara ute i det fria igen.  : )



På måndan jobbade jag 10-19.. åkte sen hem och plockade upp M utanför porten.. åkte till ICA och handlade middagsmat.. och jäklars vad gott det blev. M har aldrig behövt lyfta ett finger i köket tidigare.. vare sig i yngre ålder eller som vuxen.. han har fått det serverat kan man kalla det. Men nu när han inte har så stort val än att någon av oss "måste" göra det.. så har det blivit så att han lagar.. och jag diskar. Han lagar dessutom väldigt bra vilket han själv upptäckt och glädjs åt denna överaskande nya sida hos honom. Jag har ju alltid diskat bra så där kan inget bli bättre. : )

RECEPT: Ms goda pasta

En purjolök
Ett stort paket rökt skinka
Ett paket soltorkade tomater
2 förpackningar Kelda ostsås
Salt och peppar

Koka upp vatten till pastan (spaghetti) .. bryn den skivade purjon och skinkan.. häll sedan över såsen.. krydda efter smak.. lägg i soltorkade tomater.. blanda väl. När pastan är klar.. sila av den och häll ner i geggan.. rör om och servera med kylskåpskall mjölk. Mums filli babba.  : )




Idag tisdag jobbar jag 11-20.. sitter just nu och väntar in att klockans visare skall landa på 20:00. Då drar jag snabbt ner jalusiet och stänger ner allt. Ikväll blir jag allena hemma då M ska upp till Gården och plocka ihop slitstarka kläder som klarar en Kick-off med hans jobb på Grönan imorn. Jag misstänker att det blir 5-kamp och då lär ju inte M och hans skjutglada kollegor/jaktvänner ge sig utan att stå som segrare över de metallankor som kommer i deras väg.  : )



Igår var det tydligen ännu ett Värdetransportrån här i härliga SKHLM. Det var i sånt fall tyst och diskret de hoppa på väktarna för vare sig jag eller någon av mina kollegor märkte av det. Fick höra det av mamma idag och detta gör ju att hon nu tror att det bara är galningar som rör sig här utanför butiken där jag håller till om dagarna.

Stackar mamma.. jag har tröstat henne med att ingen kommer på tanken med att råna en glasögonbutik utan satsar istället på de med mer kontanter i sina gömmor. Men å andra sidan är världen knasig.. och knasigare blir det för vart år som går. Så kanske kommer det in någon gangster i framtiden som hotar en med käpp eller dylikt.. kräver att få nya brillor omedelbart.. gratis.. extra tunna.. med alla behandlingar.. i en designbåge så klart.. för annars får vi på moppo.  : )



Nu är det klockan som pockar på min uppmärksamhet.. bara fyra minuter kvar nu.. så bäst avsluta för nu. Hoppas ni haft en bra start på denna vecka och får en ännu bättre fortsättning på den.




// Kram på er så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0