min nya dress

Onsdag..

Idag jobbade jag 9-18.. det blev rätt lugnt och dagen till ära hade jag valt att lämna jeansen hemma och dragit på mig en ny liten sak jag hittade hos Indiska igår istället.  : )

Jag går ju sällan i kjol.. eller klänning för den delen. Tycker att det känns som jag glömt något hemma.. känner  mig naken på något sätt.. ja det känns bara så opraktiskt och konstigt. MEN.. tjejerna på jobbet tyckte jag var väldans fin.. med raffiga spiror dessutom.. så då är det väl bara att försöka ta det coool och finna mig i mitt klädval för dagen.  : ) 





När jag igår pratade med mamma och berättade att jag idag skulle ha den nya på mig.. med leggings och kängor till.. då sa mamma strängt.. eller mer chockat kanske det var.. 

- Det kan du väl inte ha på dig.. leggings är fult och kängor kan du inte ha på dig på sommaren.. du är ju nästan 40 år och ingen barnunge längre. 

- Men mamma.. mina leggings är som väldigt tjocka strumpbyxor fast utan fotdelen.. och kängorna är som mormorskängor och inga klumpiga vinterkängor.

Låååång tystnad väntade i luren innan mamma sedan sa..

- Jaha.. säger du det.. ja det blir nog bra då.. kanske.

Mamsen oroar sig för mig fortfarande.. 40 år efter att jag kläcktes ur mitt skal.  : )




Fotografierna är lite suddiga.. jag hade inget att göra och ville skicka över bildbevis till mamsen på att det nog inte blev så tokigt blandat ändå. Rätt kul att gå i annat än byxor.. även om ett par Blåkläder aldrig sitter fel.. oavsett miljö och tid på dygnet.  : )





Ikväll är M på Grönan med sina jobbisar. Undra om de slapp regnet som drog förbi stan eller om de satt högst upp i berg och Dalbanan.. på väg upp i första backen.. och sen så öppnade sig himlen och gav dom en rejäl dusch.. ska fråga när han kommer hem sen hur det blev med den saken.  : )

Nu jobbar jag bara torsdag 9-18 och sen fredag 9-17. Imorgon ska jag träffa min vän S efter jobbet och se vad vi hittar på då. Hoppas vädret blir ok för då kan man vara ute på något fik eller utsiktplats. prata bort en stund om allt mellan himmel och jord.. trevligt och glatt kommer vi få oavsett.  : )

Nu ska jag avsluta för denna gång och se vad tv_n har att erbjuda. Annars har jag några tusen bilder att fixa och trixa med. För har man en gång börjat med foto så är det väldans svårt att sluta med det. Blir som ett beroende.. man kan ju foto precis allt.. från olika vinklar. Och med tanke på hur många olika saker.. platser.. människor det finns på vår jord.. så lär jag vara upptagen ett tag till.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0