Däbbd däsa men glad ändå

Onsdag..


Jobbar denna dag efter att ha varit ledig igår.. och gick hem ett par timmar tidigare på måndakvällen för feber och allmänt hängighet som rådde. Nu är febern borta tack och lov men hals och näsa dummar sig än.. tyvärr.

Annars rullar livet på framåt. Ms föräldrar har huggit ner en gran i skogen och kört ner i gräsmattan framför huset hos M. Juleljusen sitter vackert placerade på de än så länge gröna grenarna. M var riktigt skapande i helgen som var och svetsade ihop en julbock som sedan hans mor har klätt med granris.

Halva bocken är nu pyntad med en ljusslinga.. den främre.. och mer slinga ska inhandlas till den bakre i helgen som kommer. Ett brett rött band ska även pryda de långa hornen den fått. Blir nog riktigt fint det där med vintervit snö runt omkring. För snö hoppas jag att det kommer.. gärna snart så landskapet lyser upp istället för detta gråa mörka trista som nu är.  : )

Min mor sa här om dagen till mig att jag är en riktig "vädermänniska/årstidsmänniska".. och det stämmer på pricken. För när det är så här mörkt.. grått.. trist.. ja då känner jag mig likadan. Jag mår bäst när solen skiner och när det är lagom varmt utomhus. Kunde jag önska mig att vi fick fler timmar av ljus än mörker.. året runt.. då skulle jag önska önska önska så hårt jag bara kunde. : )

Nu är strax rasten slut. M är på väg in till vapenbutiken här i stan. Ska hämta ut det han ropat in på en aktion de hade härom helgen. Jag ska själv jobba till 18 och sen hämta upp min gamla vän S. Om det blir middag.. och då troligtvis Indiskt.. eller om vi tar en sväng bort till Fotografiska.. det märker vi först när vi stannat bilen.  : )


Hoppas ni haft en bra vecka så här långt.. och får en ännu bättre fortsättning på den.  : )

// Kram på er så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0