Första advent 2011

Lördag morgon..


Hostandet väckte mig tidigt denna morgon
Än ligger M varmt och gott kvar under täcket
Jag har diskat bort gårdagens fat och glas
Brasan sprakar vackert några få meter bort.

Sakta vaknar solen till liv igen
Sträcker på sig och gör sig redo för ännu en dag
Jag hoppas få sällskap av den på vår väg in till stan om någon timme eller två
Där ska handlas saker till både lussebak och en stor smarrig tårta till morgondagen.





Mina små bevingade vänner som kommer hit och äter sig mätta på frön
Ska snart stå på kanten till fröstationer åter fulla till bredden
Igår hade de redan gått och lagt sig när jag kom upp till stugan
Så idag blir ett kärt återseende igen.

Men nu är det dags att göra mig en kopp välgörande te och några smörgåsar till
Ingen idé att vänta på M då hans frukost brukar bestå av kaffe och en prilla snus
Om orken finns ska jag nog rensa upp lite på tomten idag innan snön faller ner
För sen är det kört och blir liggandes till våren gör oss efterlängtat sällskap igen.

// Kram och trevlig första adventshelg på er alla.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0