Jobb.. middagstips och älgjakt

Fredag..


Idag jobbar jag medan M är i skrivandets stund på väg upp till go vänner i norrland för att jaga älg med sin vän och kollega P. Det visar sig om de får något i siktet.. eller så kanske det stannar vid en trevlig helg bland go vänner och skog skog skog.  : )

Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Själv har jag jobbat.. varit ledig och uppe på gården så klart.. lyckats undvika att köra på ett rådjur med 30 meters (några få sekunders-) marginal.. målat klart fondväggen i stora sovrummet och lite till.





Här kommer ett nytt mattips från mig. Jag testade det igår efter att ingredienserna dök upp i skallen på mig när jag var bort till ICA. Jag och M fick agera försökskaniner denna gång och båda blev faktiskt nöjda och glada för hur resultatet blev. : )

Stinas smarriga fisk i ugn

Ingredienser 4 portioner:
rödspättafiler 8 st
skalade stora räkor
Dill
Purjolök
Rödlök
Charlottenlök
färska champinjoner
cocktailtomater
matlagningsgrädde 15%
svartpeppar
salt

Lägg först i spättorna i botten av en ugnsform, på med räkorna, den skivade purjon som ni delar så det blir ringar, rödlöken skivas den med, charlottenlöken behåller ni hel och färsk om ni hittar sån i butik eller trädgårdsland, hacka dillen och på med den, dela tomaterna i mitten, champinjonerna blir fyra delar av, krydda och häll sedan över matlagningsgrädden fördelat över allt. In i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter.

Till detta gör ni hemmagjord potatismos, grovmosad och absolut inte i puréform.
Tillsätt när vattnet är avrunnet lite mjölk, smör, svartpeppar, vitpeppar och salt. Man ska känna av samtliga kryddor, lagom spicey med andra ord. Bon apetite.  : ) 

Imorgon lördag jobbar jag 11-17 och har sen inte riktigt bestämt än vad jag vill göra av kvällen. På söndag är jag i alla fall ledig och åker ut till familjen på ön. Tror samtliga är hemma då så då blir det till att gå från hus till hus.. trevligt prat om ditten och datten.. och så dricka en himla massa kaffe förstås.  : )

Strax stänger jag butiken och åker sen hem till mitt lilla hem. Blir tomt i soffan nu när M är borta några dagar. Men bara till att bita ihop och se fram mot tisdag.. för då ska vi se Labero tillsammans uppe i U-sala city.  : ) 

Trevlig helg på er som nu är lediga från mer jobb denna vecka.. och till de som jobbar.. bit ihop.. snart är det jul igen.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0