Byggdamm och annat

Tisdag..

Jobbar och sliter.. fast så länge allt rullar på känns det rätt skönt att ha någonstans att gå till om dagarna.  : )





Ja nu har då bygget satt igång av de nya husen som skall upp mellan mig och vattnet intill. Detta innebär tyvärr att sikten ut över vattnet sen försvinner för gott.. och att under arbetets gång med sprängningar och borrningar bildas det en jäklars massa damm från sand och sten som då hamnar på våra parkerade bilar.  : (

Jag upptäckte förra tisdagmorgonen när jag kom ut till parkeringen att min bil inte längre var mörkt grå utan beige istället. Ringde då till ansvarig för eländet och fråga vad tusan de har för rutiner för sånt här. Hur skulle han själv reagera om det var hans egen bil som stod där?

Igår när jag kom hem efter jobbet efter att ha varit borta fredag - måndag.. upptäckte jag till min glädje att de nu inte bara har ett stängsel runt bygget utan nu också har klätt det med tyg av något slag. Just vad jag frågade bygg-gubben jag pratade med om varför de inte sätter upp något som skiljer av och fångar upp byggdamm och annat som annars hamnar på bilarna.

Alltid något att vara glad för.. menar att de lyssnar och gör ändring när man ryter ifrån.  : )





I helgen som var hade jag ledigt från jobbet. Var uppe hos M på gården och gjorde egentligen inte särskillt mycket av den. Vädret var ju rätt så trist med dimma och kallare temperatur. Så det blev istället film.. film.. och mera film. Kaffe hos föräldrarna och sen middag på farsdag så M kunde fira farsgubben hans.

Jag var i och för sig med Ms mamma på ett ljusparty en av grannarna i byn hade på lördan. Det kom dit en försäljare av allehanda ljushållare och ljus av olika färg och doft. Hembakade bullar och kakor till ett himla gott bryggkaffe fick vi också.. så det blev en trevlig eftermiddag med nya bekantskaper.  : )

Imorn jobbar jag till 18 och efter det bär det av upp till gården igen. Ska på torsdag (är ledig från jobbet då) sätta upp de sista våderna på väggen i stora sovrummet.. men sen får det vara färdigt med färg och tapet för det här året.  : )

Ska nu bara kika lite på vad tv:n har att erbjuda innan det är dags att sova för idag. Jag tycker tiden rusar på alldeles för snabbt.. man hinner ju inte med någonting nu för tiden. Nu syftar jag främst på att jag inte hinner med att träffa folk.. vänner jag inte sett på bra länge. För jobbar jag inte sent så åker jag ju upp till gården när jag är ledig. Jag skulle gärna ha samma lön som idag men bara jobba 4 dagar av sju i veckan. Då kunde jag ha en dag att bara åka runt och hälsa på hos folk.. som en vänskapsturne.. det vore något det.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt. Kör försiktigt.. var rädda om er.. och om varandra så klart. Glöm inte heller bort de ni har runt omkring.. för känner man sig osynlig blir man det också till slut.  ♥


// Kram på er.. Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0